بازار تاریخی اراک ستون فقرات و بن‌مایه هویتی این شهر است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: احیای دو حوزه کالبد و روح حاکم این مجموعه باید همزمان صورت گیرد و روح حاکم بر بازار همین جمع تجار و کسبه هستند که حتی بر کالبد هم مقدم است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، محمود مرادی نراقی ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ در نشستی که با حضور محمد محمدی معاون عمرانی فرمانداری، حسین منصوری‌زاده شهردار بافت تاریخی و جمعی از کسبه بازار در سرای کاشانی برگزار شد، گفت: بازار تاریخی اراک ستون فقرات و بن‌مایه هویتی این شهر است و با احیای آن، آینده گردشگری شهر اراک متحول خواهد شد. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: بازاریان در آبادانی و بلعکس تخریب و نابودی آن از دیگر بازیگران مانند میراث، شهرداری، اوقاف و ... نقش بیشتری دارند، در این رابطه بازدیدها و آموزش‌هایی از بازارهای احیاشده تبریز و قزوین خواهیم داشت تا نمایندگان کسبه به اهمیت حفاظت و مرمت پی ببرند.

او بر این نکته تاکید کرد که احیا در دو حوزه کالبد و روح حاکم بر این مجموعه باید همزمان صورت گیرد و روح حاکم بر بازار همین جمع تجار و کسبه هستند که حتی بر کالبد هم مقدم است.

مرادی ادامه داد: میراث فرهنگی با بالاترین سطح تعامل رسالت خود را در حفظ بازار انجام می‌دهد، اما قطعا به تنهایی نمی‌توانیم به موفقیت دست پیدا کنیم.

مجموعه تاریخی بازار اراک جلوه‌ای از معماری شطرنجی و منحصربه‌فردی است که آن را از دیگر بازارهای تاریخی متمایز کرده و چشم‌انداز دیدنی و جذابی را برای این بازار رقم‌زده است.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403012903023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha