کشف ‌و ضبط ۳ دستگاه فلزیاب در کبودراهنگ و اسدآباد/ ۸ متهم دستگیر شدند

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: در دو عملیات جداگانه سه دستگاه فلزیاب در شهرستان‌های کبودراهنگ و اسدآباد کشف و ضبط شد و هشت مجرم آثار تاریخی در این رابطه دستگیر شدند.

به‌ گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، سرهنگ جواد خدامرادی اظهار کرد: برابر گزارش دریافتی از نیروهای انتظامی کبودراهنگ به اداره میراث‌فرهنگی این شهرستان، مبنی بر کشف‌ و ضبط دو دستگاه فلزیاب و ادوات آن از یک خودرو شخصی در یکی از محورهای مواصلاتی کبودراهنگ، بررسی‌ و تحقیقات در دستور کار نیروهای یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان افزود: در این رابطه پنج نفر با هویت معلوم دستگیر و به‌ همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

او در ادامه افزود: در شهرستان  اسدآباد نیز با کمک نیروی انتظامی منطقه و با مشکوک شدن به یک وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی این شهرستان، یک دستگاه فلزیاب به همراه ادوات حفاری از سه سرنشین این خودرو کشف و ضبط شد.

سرهنگ خدامرادی گفت: متهمین بهمراه ادوات حفاری کشف شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان ضمن تقدیر از همکاری‎های فرماندهی و پرسنل نیروی انتظامی استان یادآور شد: خرید، فروش، نگهداری و استفاده از دستگاه‌های فلزیاب منوط به اخذ مجوز از اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است در غیر این صورت با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403013003047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha