ضرورت راه‌اندازی ۲ محور گردشگری تاریخی و خوراک در کرمانشاه/ مشکلات زیرساختی روستای هجیج پاوه برای ثبت جهانی باید حل شود

مدیرکل دفتر بازاریابی گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی با بیان اینکه راه‌اندازی محورهای جدید گردشگری بین استانی نیاز کرمانشاه است، گفت: در حوزه شهری راه‌اندازی دو محور گردشگری بافت تاریخی و خوراک در شهر کرمانشاه از ظرفیت ویژه‌ای برخوردارند که باید راه‌اندازی شوند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، سید مصطفی فاطمی روز جمعه ۳۱ فروردین‌ماه در نشست با استاندار کرمانشاه اظهار کرد: تاکید استاندار و نگاه مثبت ایشان به صنعت گردشگری کرمانشاه قابل تقدیر و امیدوارکننده است. 

مدیرکل دفتر بازاریابی گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی افزود: این آمادگی را داریم که برش استانی سند توسعه گردشگری کشور را با همکاری استان در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهیم. 

او در خصوص روستاهای معرفی شده برای ثبت جهانی، گفت: روستای هجیج پاوه به لحاظ زیرساختی با مشکلاتی مواجه است الان در هر پیک سفر قفل می‌شود. 

فاطمی با بیان اینکه امتیاز روستای هجیج بالاست و می‌تواند در سال آینده کاندید شود، تصریح کرد: باید استان با برنامه این پروژه را به عنوان پروژه ملی پیش ببرد. 

مدیرکل دفتر بازاریابی گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی ضعف در انعکاس و معرفی را یکی از مشکلات استان دانست و گفت: کرمانشاه درغرب کشور بیشتر از همه آسیب دیده است و باید با استفاده از ظرفیت وجود آثارجهانی متعدد، خوراک و...  با معرفی محورهای جدید اقدامات اساسی انجام شوذ. 

او گفت: باید با پیوستگی محورهای بین استانی و معرفی و رونمایی از محور جدید در دستورکار استان قرار گیرد. 

فاطمی با بیان اینکه متاسفانه آژانسها تنبل هستند، افزود: آمادگی برگزاری نشست در تهران با دفاتر گردشگری تهران و مجموعه مدیریت گردشگری و دفاتر کرمانشاه هستیم که نیاز است دفاتر استان برای داشتن دستاورد مناسب از این نشست پکیج‌های متعددی برای ارائه داشته باشند. 

مدیرکل دفتر بازاریابی گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی در خصوص برگزاری تورهای راهیان پیشرفت توسط وزارت میراث‌فرهنگی، اظهار کرد: در حوزه راهیان پیشرفت پکیج استان را ببندید و در اختیار وزارتخانه قرار دهید که به دفاتر ارایه شود. 

برگزاری رویدادهای بین‌المللی، تمرکز بر روی پروژه‌های پیشران و استفاده  از ظرفیت‌های خوب استان در  گردشگری روستایی از دیگر مواردی بود که مورد تاکید او قرار گرفت.

فاطمی همچنین راه‌اندازی محور گدشگری شهری در کرمانشاه را یک ظرفیت خاص عنوان کرد و گفت: بافت تاریخی کرمانشاه آنقدر دانه‌های ارزشمند دارد که می‌تواند یک محور گردشگری شهری بی‌نظیر در غرب کشور باشد. 

مدیرکل دفتر بازاریابی گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی گفت: همچنین در محور خوراک کرمانشاه یکی از استان‌هایی است که فرهنگ خوراک را معرفی کند که راه‌اندازی محور خوراک یک نیاز اساسی است. 

انتهای پیام/

کد خبر 1403013103094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha