جشن شکوفه‌های بادام دژکرد اقلید بهانه‌ای زیبا برای پاسداری از فرهنگ غنی است

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه فارس، خطه همیشه‌سبز و سربلند است گفت: جشن شکوفه‌های بادام بهانه زیبا برای عرض ارادت انسان به طبیعت و پاسداری از فرهنگ غنی است که در شهر دژکرد شهرستان اقلید فارس وجود دارد.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روایط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، مریم جلالی در جشنواره مردمی شکوفه‌های بادام در شهر دژکرد شهرستان اقلید با بیان اینکه سلام دارم به  تمام خانواده‌ها، مردان و زنان غیوری که با غیرت خود این سرزمین را آوازه جهان کرده‌اند افزود: این کوه‌ها و دشت‌ها به قدم‌های شما خانواده‌ها می‌بالد که با هنر و غیرت خودتان آن را نگه داشته‌اید و امروز جهان، ایران را می‌شناسد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: من دست بوس همه مادران شهدایی هستم که با قطره قطره خونشان امروز این ابتهاج وشادی را به ما ارزانی داشتند و ما مدیون آن ها هستیم.

جلالی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نامگذاری امسال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم »، گفت: این مهم سرلوحه کار ما قرار دارد، چرا که معتقدیم صنایع دستی و گردشگری، مردمی ترین سهم ما در اقتصاد است که همه اقشار می‌توانند ‌در آن نقش آفرینی کنند.

او گفت: هنر زنان و خانواده‌های ایرانی این بوده که زندگی را نگه‌دارند و تولید عشق و عاطفه با محبت، تولید اخلاق و امنیت با تربیت، تولید مثل برای جوانی جمعیت، تربیت سربازان امام زمان(عج) و خلق ثروت کنند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی افزود: هر منظره‌ای که مشاهده می‌شود، هر شکوفه‌ای که بر درخت می‌نشیند، هر نخی که بر تاری و هر کیسه‌ای که بافته می‌شود و هر هنری که خانواده ایرانی از مواد اولیه در دسترس آن استفاده به هنر تبدیل کرده و رنگ آفریده، در واقع حکمت ایرانی اسلامی و سبک زندگی را رقم زده است.

جلالی با تصریح بر اینکه این خانواده ایرانی است که همیشه سربلند، عزت آفرین و عزت ساز بوده است، گفت: قدردان شور و شعور اهالی شهر دژکرد هستم، دژی که هم طبیعت و هم زیبایی و فرهنگ با شاهنامه خوانی دارد و هم موسیقی، قصه، رنگ و طعم دارد و یک رویکرد کامل برای فرهنگ ما محسوب می‌شود.

او با تاکید بر اینکه فرهنگ ما مثابه یک گنج است و ما باید بتوانیم از این فرهنگ استفاده کنیم، افزود: برای حفظ این فرهنگ باید رنج ببریم اما پشت هر رنجی، گنجی است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بخش پایانی سخنانش افزود: ایرانی همیشه خوش سلیقه بوده و از هر بهانه‌ای برای حفظ فرهنگ استفاده کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020600313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha