البرز جزو ۱۰ استان برتر ارائه‌دهنده خدمات سفر کشور در نوروز ۱۴۰۳

مدیرکل میرات‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز از ارتقای رتبه ستاد خدمات سفر نوروزی ۱۴۰۳ استان البرز به دهم کشور بر اساس آمار وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خبر داد.  

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز، رحیم خاکی بعدازظهر شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مراسم تجلیل از خادمین ستاد سفر نوروزی استان البرز با اشاره به ارتقای رتبه ستاد خدمات سفر البرز در بین استان‌ها، گفت: امسال میزان اقامت رسمی، غیر رسمی و اضطراری استان البرز به میزان یک میلیون و ۷۱هزار نفر ثبت شده است.  

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز تعداد کل بازدیدها از جاذبه‌های فرهنگی، تفریحی، توریستی، صنایع دستی، دست ساز و... استان البرز در ایام نوروز را حدود یک میلیون و ۵۰۰هزار نفر عنوان کرد.  

او از تلاش‌های صورت گرفته در طول ایام سفر توسط  ۲۷ دستگاه و ادارات خدمات رسان قدردانی کرد و گفت: تمام تلاش بر این است که با توسعه زیرساخت‌های گردشگری، استان البرز را به مقصدی برای گردشگران تبدیل کنیم.

در این مراسم که با حضور استاندار البرز، معاونان، مدیران کل استان، فرمانداران، شهرداران و انجمن‌های گردشگری برگزار شد، از ۳۰۰ نفر از اعضای ستاد خدمات سفر نوروزی استان با اهدای لوح و جوایزی قدردانی شد.

احمد افضلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز نیز در این مراسم گفت: جلسات ستاد خدمات سفر نوروزی از نیمه بهمن امسال آغاز شد و دستگاه‌های مختلف تلاش‌های شایسته‌ای در این ایام داشته‌اند.

او با اشاره به اینکه محورهای مواصلاتی البرز جزو پرترددترین‌های کشور هستند، اظهار کرد: از لحاظ کاهش میزان تلفات درون شهری و برون‌شهری زحمات زیادی کشیده شد و به هیچ عنوان با رانندگان متخلف مماشت نشد به گونه‌ای که البرز، استانی با کمترین میزان تلفات ثبت شده است.  

افضلی با بیان اینکه استان البرز با برخورداری از روستاهای بسیار زیبا می‌تواند مقصدی برای گردشگران باشد، افزود: باید با ایجاد زیرساخت‌ها شرایط بهتری برای گردشگرپذیری در استان ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020900417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha