ساماندهی و حفاظت از بافت تاریخی نایین مهمترین دغدغه‌ ماست/ اقدامات مناسب در حوزه مرمت آثار تاریخی، تسریع در صدور مجوزها و ایجاد واحدهای بوم‌گردی

فرماندار شهرستان نایین با بیان این که گردشگران داخلی و خارجی زیادی هر ساله از این شهرستان بازدید می‌کنند، گفت: نایین دارای آثار تاریخی ارزشمندی است که برای بیش از پیش شناخته شدن و معرفی نیازمند سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال و توسعه در زمینه گردشگری است.

محمد کریمی، فرماندار شهرستان نایین در گفت‌وگو با میراث‌آریا با بیان این که نایین دارای ۱۲۰۰ اثر تاریخی و شهری با بیش از ۳۰۰۰ سال قدمت در استان اصفهان است، گفت: نایین دارای آثار تاریخی ارزشمندی است که برای بیش از پیش شناخته شدن و معرفی نیازمند سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال و توسعه در زمینه گردشگری است.

او همچنین با تاکید بر این که پیشرفت نائین را در زمینه گردشگری به شدت پیگیری می کنیم، افزود: حمایت از فعالان و سرمایه ‌گذاران در حوزه گردشگری و صنایع دستی و رفع مشکلات حوزه میراث فرهنگی از اصلی ترین برنامه‌های ماست.

کریمی با اشاره به این که در طول سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه مرمت آثار تاریخی، تسریع در صدور مجوزها و ایجاد واحدهای بوم‌گردی و گردشگری و پیگیری ثبت آثار ملموس و میراث ناملموس فرهنگی انجام شده است، ادامه داد: نایین مساحت زیادی از استان اصفهان را در اختیار خودش قرار داده و در چهار راه مواصلاتی قرار گرفته است. به همین دلیل گردشگران داخلی و خارجی زیادی هر ساله از این شهر تاریخی بازدید می کنند، پس رسیدگی به وضعیت اقامتگاه ها و مرمت آثار تاریخی و مناطق گردشگری باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

فرماندار نایین همچنین اظهار کرد: در راه رسیدگی به مشکلات و حل و فصل معضلات بهترین راه برگزاری جلسات مستمر و هم اندیشی با مسئولان است. بسیاری از مشکلات و مسائل با ارائه راهکار و تعامل بین دستگاهی و همکاری مدیران رفع می شود.

ساماندهی و حفاظت از بافت تاریخی نایین مهمترین دغدغه‌ ماست/ اقدامات مناسب در حوزه مرمت آثار تاریخی، تسریع در صدور مجوزها و ایجاد واحدهای بوم‌گردی

او با بیان این که ساماندهی بافت تاریخی نائین یکی از مهمترین دغدغه های ماست، افزود: مرمت آثار تاریخی، کف سازی و بدنه سازی معابر بافت تاریخی از جمله مواردی است که تصمیمات لازم درخصوص آنها گرفته شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403021100596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha