ارتقای البرز از رتبه ۳۱ به دهمین استان از لحاظ اقامت‌های نوروزی/ کسب رتبه ۳۲ توسط ساوجبلاغ در بین ۴۸۸ شهرستان از لحاظ ارائه خدمات سفر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز با اشاره به رشد تردد از جاده‌های البرز در ایام نوروز ۱۴۰۳ عنوان کرد: بر اساس آمار، تردد از جاده‌های استان البرز در ایام نوروز ۴درصد رشد داشته و همچنین البرز دهمین استان از لحاظ اقامت در ایام نوروز ثبت شده است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز، رحیم خاکی روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ اظهار کرد: امسال بر اساس آمار ارائه شده از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به عنوان دبیرخانه ستاد سفر، بیش از ۵۰ میلیون نفر شب اقامت در ایام نوروز در کل کشور به ثبت رسیده و البرز با ارتقا از رتبه ۳۱، رتبه دهم از لحاظ میزان کل اقامت در کشور را در نوروز ۱۴۰۳ کسب کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز افزود: این در حالی است که استان های برتر از جمله مازندران، گیلان، فارس، اصفهان، خراسان و... از لحاظ برخورداری از امکانات و زیرساخت‌ها در شرایط بهتری قرار داشته و کسب این رتبه با شرایط کنونی ارزشمند است.

او بیشترین میزان اقامت را در اقامتگاه‌های غیر رسمی از جمله باغ ویلاهای ساوجبلاغ دانسته و گفت: سامان‌دهی و اتصال این اقامتگاه‌ها به سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تأسیسات گردشگری و افزایش امکانات و زیر ساخت‌های اقامت رسمی در استان از اقدامات مهمی است که مدنظر قرار دارد.

همچنین خاکی اظهار کرد: بر اساس آمار ارائه شده از وزارت متبوع به عنوان دبیرخانه ستاد خدمات سفر نوروزی، ساوجبلاغ در رتبه‌بندی شهرستان‌ها، موفق به کسب رتبه سی و دوم شده از بین ۴۸۸ شهرستان کشور است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان البرز افزود: این رتبه در بین تمام شهرستان‌های کشور کسب شده و نشان دهنده جایگاه این شهرستان از لحاظ گردشگری و همچنین ارائه خدمات مناسب توسط ستاد خدمات سفر است.  

او با اشاره به اینکه شهرستان ساوجبلاغ از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی خوبی برای جذب گردشگران برخوردار است، گفت: بسیاری از روستاهای این شهرستان از مقاصد سفر گردشگران نوروزی بوده است و بیشترین اقامت غیر رسمی استان نیز در باغ ویلاهای این شهرستان به ثبت رسیده است.  

انتهای پیام/

کد خبر 1403021600820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha