احیای زنجیره ارزش صنایع‌دستی، سوغات و گردشگری روستای تاریخی اصفهک

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خراسان جنوبی گفت: صنایع‌دستی روستای اصفهک کمک شایان توجهی به احیای زنجیره‌ ارزش عرضه سوغات محلی و گردشگری این روستای تاریخی کرده‌ است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، حسن‌علی فولادی روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ بیان کرد: در روستای تاریخی اصفهک از توابع شهرستان طبس بیش‌از ۲۰ هنرمند صنایع‌دستی در ۱۵ کارگاه به‌صورت فردی و تجمیعی در بافت تاریخی روستا به‌کار تولید صنایع‌دستی مشغول هستند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خراسان جنوبی گفت: این هنرمندان در رشته‌های حوله بافی، پخل‌بافی و حصیربافی فعالیت دارند و محصولات تولیدی آن‌ها برای بسته‌بندی و عرضه هرچه بهتر سوغات منطقه کاربرد دارد.

او افزود: از تولیدات حصیربافی و پخل‌بافی برای بسته‌بندی محصولات کشاورزی شامل خرما و سبزیجات تازه محلی بهره برده می‌شود و از پارچه‌های تولیدی نیز برای تهیه بسته نگه‌داری سبزیجات خشک محلی استفاده می‌شود.

فولادی اذعان کرد نقش زنان در جامعه محلی و زنجیره‌ای مشارکت این تولیدات بسیار مؤثر بود و با ثبت این روستا در فهرست میراث تاریخی کشور و احیای بافت تاریخی آن زمینه ورود گردشگران زیادی برای بازدید از آن و خرید محصولات تولیدی فراهم شده است تا جایی‌ که در حال‌ حاضر دو برند ثبت‌شده برای عرضه محصولات کشاورزی در این روستا فعال شده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403021800892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha