بازدید مدیرکل بازاریابی و تجاری‌سازی معاونت صنایع‌دستی کشور از کارگاه‌های مس زنجان

مدیرکل بازاریابی و تجاری‌سازی معاونت صنایع‌دستی کشور از دو کارگاه مس بزرگ زنجان بازدید کرد و رشد و توسعه صنایع‌دستی زنجان در حوزه فلزات را منحصربه‌فرد توصیف کرد. 

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، فرزاد اوجانی شامگاه روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از دو کارگاه مس بزرگ زنجان بازدید کرد و گفت: از مهم‌ترین و ارزشمندترین تولیدات هر کشور و نماد هنر و تفکر مناطق آن، صنایع‌دستی است و توجه به توسعه صنعت مس و حمایت از هنرمندان این عرصه در اشتغال‌زایی بسیار مؤثر است و درآمدزایی خوبی را هم قطعا به همراه خواهد داشت. در این صنعت باید تکنولوژی قدیمی را به‌روز کنیم، اما باید مراقبت هویت این صنعت هم بود. 

مدیرکل بازاریابی و تجاری‌سازی معاونت صنایع‌دستی کشور افزود: قیمت مواد اولیه مس در کشور افزایش یافته است که گرانی مواد اولیه مس موجب افت شدید در این هنر شده است و افزایش قیمت مواد اولیه و ورق‌های مس، مسگران زنجانی را با نگرانی و چالش جدیدی روبرو کرده است که باید برای این مورد راهکار مناسبی را یافت و تولید استانی مواد اولیه باید افزایش پیدا کند و کارهای مختلفی باید انجام داد تا الگوی تولید برای صنایع‌دستی مشخص شود. 

او گفت: پتانسیل و فرصت‌های خوبی در استان وجود دارد که باید جوانان، صنعتگران و کارافرینان نیازهای شناسایی شده استان را برآورده کنند. 

بازدید مدیرکل بازاریابی و تجاری‌سازی معاونت صنایع‌دستی کشور از کارگاه‌های مس زنجان


صفوی در این بازدید گفت: تامین منابع هم که آغاز همین زنجیره ارزش است ارجح بر بقیه مسائلی است که در این حوزه وجود دارد و صنایع فلزی ما و بحث مس به طور جدی‌تر در این مساله مشخص است و اینکه تامین مس متاسفانه از خارج از استان در حال انجام است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان ادامه داد: با مذاکراتی که از سال گذشته انجام دادیم امیدواریم که مساعدتی محقق شود و بتوانیم از صنعتگران در این حیطه با جدیت بیشتری حمایت کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403021900965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha