آغاز مرحله جدید دوره آموزشی صنایع‌دستی در شهرستان هیرمند سیستان و بلوچستان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هیرمند در استان سیستان و بلوچستان از آغاز مرحله اول کلاس‌های آموزش صنایع‌دستی در شهرستان خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، مهدی پودینه واحد ۲۰ اردیبهشت ماه اظهار کرد: دور جدید کلاس‌های آموزشی صنایع‌دستی در سال جدید آغاز شده و صنعتگران و علاقه‌مندان به این حوزه‌ها نیز در دوره شرکت کرده و از تدریس اساتید برجسته استفاده می‌کنند.  

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هیرمند افزود: یکی از این دوره ها که هم اکنون در حال برگزاری است کلاس آموزشی دوخت البسه محلی ویژه زنان سرپرست خانوار تحت حمایت بهزیستی است که تعداد خوبی هم از این کلاس استقبال کرده‌اند. 

به گفته او، در همین راستا و به منظور رسیدگی و بررسی وضعیت کیفی کلاس به همراه رییس بهزیستی شهرستان بازدیدی از روند برگزاری انجام شد و موارد لازم به صورت میدانی مورد ارزیابی قرار گرفت.  

پودینه واحد تصریح کرد: در این کلاس تعداد ۲۵ زن سرپرست خانوار تحت حمایت بهزیستی شرکت کرده‌اند که این کارگاه نیز با هدف توانمندسازی آنها طرح‌ریزی شده و در پایان به شرکت‌نندگان گواهینامه‌های مهارتی تعلق می‌گیرد تا بتوانند در راستای ایجاد اشتغال و کسب و کارهای خانگی اقدام کنند.  

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هیرمند ادامه داد: به منظور حمایت از این افراد و ترغیب دیگران برای شرکت، این دوره به صورت رایگان در حال برگزاری است تا امکان استفاده از مباحث برای همه جامعه هدف فراهم شود و مشکلی در این بخش وجود نداشته باشد.  

او خاطرنشان کرد: در حاشیه این بازدید از خانم سارانی که جزو مربیان فعال در حوزه آموزش دوخت البسه محلی است به دلیل همکاری با ستاد خدمات سفرهای نوروزی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022001027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha