پنجاه به‌در قزوین هر سال با شکوه بیشتری برگزار می‌شود/ پنجاه به‌در نشان‌دهنده ارتباط انسان با طبیعت، معنویت و خداباوری است

استاندار قزوین گفت: آیین سنتی و تاریخی پنجاه به‌در میراث‌فرهنگی مردم بافرهنگ و اصیل شهر قزوین است که نشان‌دهنده ارتباط انسان با طبیعت، معنویت و خداباوری است.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین، محمدمهدی اعلایی روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ همزمان با آیین کهن پنجاه به در با حضور در جشنواره غذاهای سنتی قزوین گفت: قزوین یکی از نقاط پرظرفیت و پراستعداد کشور پهناور ایران است و خداوند الطاف خود را به‌صورت کامل در این پهنه مینودری روا داشته‌ است.

استاندار قزوین افزود: طبیعت زیبا، دشت حاصلخیز، صنایع، آثار تاریخی، فرهنگ اصیل و ریشه‌دار و مردم نجیب از جمله این ظرفیت‌هاست که نماد آن در پنجاه به‌در خلاصه شده‌ است.

او ادامه داد:  آیین سنتی و تاریخی پنجاه به‌در میراث‌فرهنگی مردم با فرهنگ و اصیل شهر قزوین است، این آیین نشان دهنده ارتباط انسان با طبیعت، معنویت و خداباوری است و مردم در این روز برای شکرگزاری و دعا برای وسعت رزق در طبیعت حضور پیدا می‌کنند.

اعلایی با اشاره به برنامه‌های استان برای تقویت گردشگری اضافه کرد: مجموعه مدیریتی استان تلاش می‌کند با مناسب‌سازی و مناسبت‌سازی که یکی از آنها معرفی و برگزاری شایسته پنجاه به‌در است به توسعه گردشگری استان کمک کند و این مهم با تمام توان دنبال خواهدشد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد: حضور و مشارکت مردم کمک می‌کند مناسبت‌سازی پنجاه به‌در به‌شکل بهتری رقم بخورد که سه سال است این موضوع آغاز شده و در آینده رشد و شکوفایی بیشتری خواهد داشت.

او خاطرنشان کرد: میهمانان خارجی و سفرایی که در روزهای اخیر به استان سفر کردند از زیبایی‌های قزوین مشعوف و متعجب شدند، موضوعی که نشان‌دهنده اهمیت قزوین است و باید آن را هرچه بیشتر به مردم کشور و دنیا بشناسانیم.

استاندار قزوین همچنین با حضور در ویژه‌برنامه جشنواره گل محمدی و آیین گلابگیری مجموعه تالار شهر که به‌مناسبت گرامیداشت پنجاه به‌در به‌اجرا درآمد؛ از این آیین سنتی بازدید کرد .

انتهای پیام/

کد خبر 1403022001071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha