مثلث گردشگری کویر تا کران تشکیل خواهد شد

شهردار سمنان و رئیس مرکز بین‌المللی جاده ابریشم سمنان از ابتکار شهرداری برای تشکیل مثلث گردشگری کویر تا کران در راستای تقویت گردشگری جاده ابریشم ایران خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، حسین موسوی دلازیانی در جشنواره گردشگری راه ابریشم (تاسکا) که روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ برگزار شد، گفت: یکی از اقدامات مطلوب برای معرفی بهتر، برند سازی و توسعه گردشگری شهرها در ایران، تشکیل حلقه‌های گردشگری با نام مثلث گردشگری است و در همین راستا شهرداری سمنان و مرکز بین‌المللی جاده ابریشم سمنان به دنبال ایجاد مثلث گردشگری کویر تا کران است.

شهردار سمنان و رئیس مرکز بین‌المللی جاده ابریشم سمنان بابیان اینکه مثلث گردشگر طلایی ایران با حضور شهرهای یزد، اصفهان، شیراز و مثلث گردشگری غرب کشور با حضور شهرهای همدان، سنندج و کرمانشاه پیش‌ازاین در کشور ایران تشکیل‌شده است، افزود: پیشنهاد تشکیل مثلث گردشگری کویر تا کران به‌عنوان سومین مثلث گردشگری کشور با حضور شهرهای سمنان، ساری و گرگان به شهرداری‌های مربوطه ارائه‌شده است.

او گفت: یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری، جاذبه‌های طبیعی ازجمله کویر، کوه، جنگل دریا و جاذبه‌های تاریخی است که استان‌های سمنان، مازندران و گرگان، از استان‌های مستعد در این زمینه است.

موسوی دلازیانی افزود: با نهایی کردن تفاهم‌نامه‌ها، به‌زودی با حضور شهرداران در سمنان، شاهد امضای نهایی تفاهم‌نامه‌ها در خصوص تشکیل مثلث گردشگری کویر تا کران خواهیم بود.

شهردار سمنان و رئیس مرکز بین‌المللی جاده ابریشم سمنان گفت: در شهریورماه ۱۴۰۲ در اجلاس بین‌المللی جاده ابریشم در کشور چین که با حضور ۵۸ شهر از ۲۶ کشور دنیا برگزار شد، شهر سمنان به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه بین‌المللی شهرهای گردشگری در امتداد جاده ابریشم انتخاب شد و هم‌زمان دبیرخانه اتحاد مذکور با نام مرکز بین‌المللی جاده ابریشم سمنان توسط مدیریت شهری سمنان راه‌اندازی شد.

او افزود: نمایندگی سمنان از کشور ایران در این اتحادیه وضعیت برد برد است، زیرا کشورهای عضو این اتحادیه می‌توانند با ظرفیت‌های سمنان آشنا شوند و این امر منجر به توسعه صنعت گردشگری و رونق اقتصادی می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022001095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha