آینده از آن بخش خدماتی بالاخص حوزه گردشگری خواهد بود

طرح‌های ایجاد مراکز گردشگری در استان مرکزی در گروه تخصصی گردشگری استانداری بررسی شد. 

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، مدیرکل این استان امروز ۲۱ اردیبهشت ۹۹ گفت: «در جلسه کارگروه گردشگری استانداری، طرح های گردشگری سرمایه گذاران استان مرکزی از نظر ویژگی هایی مانند  اهلیت سنجی، توان مالی، راه دسترسی به منطقه جغرافیایی انتخاب شده و... بررسی شد و بعد از تصویب در کارگروه گردشگری  موافقت اولیه صادر شده و برای موافقت نهایی به کارگروه زیربنایی ارسال شد.»

علیرضا ایزدی افزود: «آینده از آن بخش خدماتی بالاخص حوزه گردشگری خواهد بود. زیرا سرمایه گذاری در حوزه گردشگری نسبت به سایر صنایع هم ریسک کمتری دارد و هم میزان سرمایه گذاری در آن به مراتب کمتر از سایر صنایع است. همچنین به علت کوتاه بودن روند سرمایه گذاری و نتیجه دهی زودهنگام آن،  بازگشت سرمایه  به مراتب سهل الوصول تر است به همین علت ایزدی به مردم توصیه کرد در این حوزه سرمایه گذاری کنند.»

او موارد مورد نیاز برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری را در ابتدا داشتن زمین چه به صورت شخصی و یا دولتی دانست و سپس به شرط داشتن تمکن مالی سرمایه گذار،  امکان پرداخت تسهیلات حمایتی فراهم می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی ادامه داد: «طرح ها وقتی در این مرحله به تصویب می رسند غالباً مانع اجرایی ندارند مگر اینکه سرمایه گذار دچار مشکل باشد که در این صورت  اگر تسهیلاتی  بخواهند دولت با نگاه حمایتی خود این امکان را فراهم کرده است. »

ایزدی جذاب ترین طرح های گردشگری مورد استقبال سرمایه گذاران را در حال حاضر در زمینه  مجتمع های پذیرایی و اقامتگاه های بوم گردی اعلام کرد که در اولویت استان قرار دارد.

او گفت: «در طول ۳-۴ سال اخیر تجربه خوبی در حوزه بوم گردی استان داریم که استقبال از اقامتگاه های بوم گردی بر اساس مسائل فرهنگی در حال رونق است. زیرا در اقامتگاه های بوم گردی هم امکان اینکه خانواده ها به طور خانوادگی اقامت کنند بیشتر است و هم اقامتگاه های بوم گردی از نظر فرهنگی سنخیت بیشتری با فرهنگ مردم دارد.»

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی بیان کرد: «هتل ها به علت ظرفیت کم، با محدودیت پذیرش مسافران خانوادگی مواجه هستند به همین علت چندان مورد رغبت سرمایه گذاران نیستند.»

او استقبال مردم استان مرکزی از طرح های گردشگری انجام شده را در حوزه های روستایی و شهری مورد رضایت دانست.

ایزدی در مسیر محورهای مواصلاتی بودن استان مرکزی را عاملی مهم در جذب گردشگر از استان های دیگر اعلام کرد و افزود: «استان مرکزی استان جوانی در حوزه گردشگری است که می تواند به عنوان یک هدف ناشناخته، مقصدهای جدیدی برای توسعه و تحقق گردشگری کشور باشد.»

ایزدی در پایان گفت: «حضور گردشگران باعث ارتقای سطح فرهنگی جامعه می شود و آنچه را که ما می بینیم در محورهای مواصلاتی علی الخصوص ساوه، غرق آباد، نوبران و زرندیه اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است که باعث ایجاد ثروت  و اشتغال پایدار شده که قطعاً این دو موضوع افزایش سطح فرهنگی جامعه را به همراه خواهد داشت» 

انتهای پیام/

کد خبر 139902229

برچسب‌ها