هسته علمی گردشگری در کاشان تشکیل می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان از تشکیل هسته علمی گردشگری در این شهرستان با همکاری دانشگاه کاشان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، احمد دانایی نیا روز شنبه 19 آذرماه سال 1401، در نشست مشترک با رئیس دانشگاه کاشان با اعلام این مطلب گفت: خوشبختانه اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان مأموریت‌های جدیدی را در حوزه‌های فعالیت خود تعریف کرده که عملیاتی شدن این اهداف نیازمند مشارکت و همکاری متخصصان دانشگاهی است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان ادامه داد: با توجه به‌ضرورت عملیاتی شدن این اهداف، تشکیل هسته علمی گردشگری با مشارکت دانشگاه کاشان، قدم بزرگی به‌طرف مشارکت هر چه بیشتر متخصصان دانشگاهی با میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خواهد بود.

عباس کتابی رئیس دانشگاه کاشان در ادامه گفت: فعالیت‌های اجرایی، بدون پیوست علمی و فرهنگی، در بلندمدت منجر به شکست خواهد شد، به همین منظور دانشگاه کاشان ظرفیت بزرگی دارد که می‌تواند ضمن کمک به حل مشکلات منطقه، زمینه رشد و توسعه را نیز در حوزه‌های مختلف فراهم کند.

او ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های این دانشگاه در حوزه‌های گردشگری، معماری و عمران، متخصصان این دانشگاه آمادگی کامل دارند تا در زمینه کمک به میراث‌فرهنگی برای حل چالش‌ها و مشکلات مختلف در قالب هسته علمی گردشگری یاری‌رسان باشند.

در این نشست مشترک تفاهم‌نامه مشترک همکاری میان دانشگاه کاشان و اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان در قالب هسته علمی گردشگری منعقد و تبادل شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401092023767

برچسب‌ها