دستگیری 9 قاچاقچی اشیای تاریخی در کرمان/ ۲۵۶ شیء تاریخی در ۳ ماه کشف شد

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از دستگیری 9 قاچاقچی اشیای تاریخی طی ۳ ماه گذشته در این استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، جناب سرهنگ سیدعلی حسینی یکشنبه 27 آذرماه 1401 اظهار کرد: طی سه ماه اخیر 256 شیء تاریخی و 3 دستگاه فلزیاب نیز کشف و ضبط و یا از طریق فرهنگ‌سازی بدست آمده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: از این تعداد شیء تاریخی 106 قطعه آن از طریق مشارکت‌های اجتماعی و فرهنگ‌سازی‌ بدست آمده است که دارای ارزش تاریخی بالایی هستند.

او به خرید و فروش اشیای تاریخی از طریق برخی سایت‌ها و فضای مجازی اشاره کرد و گفت: نیروهای یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان در این خصوص بسیار هوشمندانه عمل کرده و با مشاهده هرگونه مورد مشکوکی درصدد بررسی و پیگیری آن بر می‌آیند.

حسینی اظهار کرد: بیشتر دستگیری‌ها و کشفیات در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان اتفاق می‌افتد زیرا این شهرستان‌ها از محوطه‌های باستانی فراوانی بهره می‌برند.

او خاطرنشان کرد: نیروهای یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان به صورت شبانه‌روزی از اماکن تاریخی و محوطه‌های باستانی این استان محافظت می‌کنند که قابل تقدیر است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010927459693

برچسب‌ها