جشن بزرگ «هلال نوروز» در طاق‌بستان برگزار شد/ حضور بیش از ۱۰هزار گردشگر در جشن هلال نوروز

در اولین روز از ماه مبارک رمضان جشن بزرگ هلال نوروز با حضور معاون امور مجلس و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه و جمع زیادی از گردشگران و میهمانان نوروزی در طاق‌بستان برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، پویا طالب‌نیا مدیر پایگاه ملی طاق‌بستان عصر روز پنجشنبه ۳ فروردین‌ماه 1402 درباره این مراسم اظهار کرد: این مراسم با حضور بیش از ۱۰هزار گردشگر نوروزی به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان و تقارن آن با ایام نوروز باستانی در پایگاه ملی طاق‌بستان برگزار شد.  

مدیر پایگاه ملی طاق‌بستان افزود: در این مراسم جمع کثیری از تنبورنوزان و دف‌نوازان استان کرمانشاه با لباس‌های محلی کردی برنامه‌ای را برای ایجاد لحظاتی فرهنگی و عرفانی برای گردشگران و میهمان نوروزی و مردم کرمانشاه برگزار کردند. 

او اضافه کرد: ساز تنبور، مراسم دف‌نوازی و پوشاک اصیل مردم کُرد پیش از این در فهرست آثار ناملموس کشور به ثبت ملی رسیده‌ است. 

طالب‌نیا تاکید کرد: این مراسم برای حفاظت و ترویج میراث ناملموس ایرانی اسلامی و ترویج فرهنگ ناب ایرانی اسلامی برگزار شد. 

او در  پایان یادآور شد: جشن بزرگ هلال نوروز مقارن با اولین روز از ماه مبارک رمضان در پایگاه ملی طاق بستان با استقبال بسیار بالای گردشگران نوروزی و مردم کرمانشاه همراه بود. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020103417297

برچسب‌ها