ورود بیش از 14 میلیون مسافر به خراسان رضوی

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: از ۱۵ اسفند 1401 تا روز گذشته ۱۰ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۲۹۲ نفر ورودی به استان داشتیم که در نهایت به مشهد و زیارت حضرت رضا (ع) مشرف شدند، همچنین آمار ورود مسافران به استان خراسان رضوی بیش از 14 میلیون نفر بوده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، حجت الاسلام حجت گنابادی‌نژاد امروز دوشنبه 14 فروردین ماه 1402 در نشست خبری قرارگاه عملیاتی مرکزی زائران خراسان رضوی با اعلام این خبر افزود: روز گذشته ۴۹۹ هزار و ۱۵۱ نفر ورودی به استان داشتیم که  ۱۳۳ هزار و ۱۶۱ نفر از این مسافران از ظرفیت‌های اسکان رسمی، موقت و اضطراری استان استفاده کردند.

قائم‌مقام رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی با بیان این‌که آمار ورود به مشهد آمار زائران است و با آمار ورود مسافران به استان متفاوت است، ادامه داد: تعداد 14 میلیون و 352 هزار و 94 نفر وارد استان شده‌اند.

او درباره نحوه حضور زائران در مشهد اظهار کرد: 3 درصد با ناوگان حمل و نقل هوایی، 5 درصد با ناوگان ریلی و 6 درصد با ناوگان حمل و نقل جاده‌ای عمومی و 86 درصد نیز از طریق حمل و نقل جاده‌ای شخصی به مشهد آمده‌اند.

گنابادی‌نژاد با اشاره به آمار سال گذشته گفت: امسال  در حوزه سفر‌های جاده‌ای عمومی ۴۴ هزار و ۸۲۳ سفر، در حوزه وسایل نقلیه شخصی ۲ میلیون و ۲۹۷ هزار و ۲۹۸ سفر، در حوزه ریلی یک هزار و 140 رام قطار و تردد و در حوزه هوایی نیز 2 هزار و 94 حمل‌ونقل هوایی بوده که نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

او یادآور شد: بیشترین ورودی در این ایام مربوط به ترددهای مسیر شمال استان بوده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با اشاره به اقدامات و برنامه‌های اجرای شده برای میزبانی شایسته از زائران در نوروز 1402 اظهار کرد: با هماهنگی و تدابیر اندیشیده شده در سطح ملی، استانی و شهرستانی توانستیم دوره خوبی را از میزبانی زائران پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020114770253

برچسب‌ها