طاق‌بستان میزبان جشن بزرگ دختران روزه اولی کرمانشاه

جشن بزرگ ضیافت‌الهی ویژه دختران روزه اولی کرمانشاه در مجموعه تاریخی‌فرهنگی طاق‌بستان برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، عصر روز چهارشنبه ۱۶ فروردین‌ماه جشن بزرگ ضیافت الهی، ویژه دختران روزه اولی‌ کرمانشاه، همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) در محوطه تاریخی‌فرهنگی طاق‌بستان کرمانشاه برگزار شد.

داریوش فرمانی سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در ابتدای این مراسم با تبریک این روز به دختران روزه اولی اظهار کرد: روزه‌داری در ماه مبارک رمضان زمینه‌ای برای خودسازی و رسیدن به تقوای الهی است.

 سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: برگزاری این جشن باشکوه و معنوی در یک فضای تاریخی کاری نو و تازه است که امیدواریم همچنان در سال‌های آینده نیز تداوم داشته باشد.

او با اشاره به عفاف بانوان ایرانی در طول تاریخ، ادامه داد: در میراث‌فرهنگی ایران ارزش‌های نهفته زیادی وجود دارد، از هشت هزار سال پیش تا به امروز در حوزه تمدنی ایران زمین و حتی در کاوش‌ها و نقش برجسته‌های تاریخی این کشور حتی یک نقش برهنه بانوان دیده نشده است.

فرمانی تاکید کرد: این امر نشان دهنده این است که عفاف همواره در ریشه، ذات و خون ایرانیان وجود داشته است و ما مصمم هستیم تا این ارزش‌های نهفته در تاریخ ایران زمین را به مردم معرفی کنیم.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه تصریح کرد: در معماری ایران اسلامی نیز در معماری توجه به محرمیت و حرمت به عنوان مهمترین اصل مورد توجه قرار گرفته است.
 
او گفت: اگر ما بتوانیم معماری ایرانی اسلامی را ترویج و زنده کنیم، بسیاری از مشکلات امروز جامعه در حفظ حرمت‌ها حل می‌شود. 

در این آیین باشکوه که با مشارکت ادارات کل اوقاف و امور خیریه، میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی، شهرداری، سپاه نبی اکرم (ص) استان و پایگاه ملی طاق‌بستان کرمانشاه برگزار شد بیش از سه هزار نفر از دختران روزه اولی که برای نخستین سال گرفتن روزه بر آن‌ها واجب شده است در فضایی معنوی این روز خجسته را جشن گرفتند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020117417308

برچسب‌ها