برگزاری نمایشگاه عکس بناها و محوطه‌های تاریخی خراسان رضوی در باغ موزه نادری مشهد

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: نمایشگاه عکس بناها و محوطه‌های تاریخی استان به مناسبت روز بناها و محوط‌های تاریخی در باغ موزه نادری مشهد برپا شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، احسان زهره‌وندی گفت: این نمایشگاه‌ عکس به مناسبت روز بناها و محوطه‌های تاریخی از روز دوشنبه 28 تا پایان 30 فروردین‌ماه سال‌جاری به مدت سه روز پذیرای بازدیدکنندگان است.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی درباره اهمیت برگزاری این نمایشگاه در مجموعه فرهنگی‌تاریخی نادری مشهد اظهار کرد: این مجموعه در مسیر تردد زائران به حرم مطهر رضوی قرار دارد و اکنون به نسبت دیگر مجموعه‌ها بیشترین بازدید کننده را دارد.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی  با اشاره به اهمیت معرفی بناها و محوطه‌های تاریخی استان خراسان رضوی اظهار کرد: معرفی بناها و محوطه‌های تاریخی به عنوان عناصر هویتی نقش بسزایی در افزایش احساس تعلق به مکان دارند و موجب ایجاد حس افتخار و بالندگی در شهروندان می‌شود.

او گفت: استان خراسان رضوی بیش از 3‌هزار محوطه و بنای تاریخی شناسایی شده دارد که از این تعداد یک‌هزار و 608 اثر در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

باغ موزه نادری مشهد در چهار راه شهدا قرار دارد و همه روزه حتی در روزهای تعطیل از ساعت ۹ تا ۱۹ پذیرای بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020128770836

برچسب‌ها