آغاز عملیات مرمت خانه تاریخی گلشن خرم‌آباد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی لرستان از آغاز عملیات مرمت خانه تاریخی گلشن در خرم‌آباد خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور امروز پنج‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ با بیان این خبر گفت: ‌عملیات مرمت خانه تاریخی گلشن در محله قدیمی پشت بازار خرم‌آباد آغاز شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی لرستان اظهار داشت: این خانه توسط فرزندان پروفسور گلشن از مشاهیر خرم آباد بر اساس تفاهم‌نامه‌ای به منظور انجام امورات آموزشی و فرهنگی در حوزه صنایع در اختیار این اداره کل قرار گرفته است.

او با بیان اینکه برای مرمت این خانه تاریخی 5 میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود افزود: فرزندان زنده‌‌یاد پروفسور گلشن هزینه‌های مرمت و بازسازی این بنای تاریخی را تقبل کرده و عملیات اجرایی نیز تحت نظارت کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان انجام می شود.

حسن‌پور بیان کرد: کف‌سازی، برچیدن سقف و  اجرای مجدد آن، مرمت طاق‌نماها و درب‌های چوبی بخشی از عملیات مرمت و بازسازی خانه تاریخی گلشن است که در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی لرستان اذعا داشت: خانه تاریخی گلشن خرم آباد به تازریگی در فهرست خانه‌های واجد ارزش تاریخی و فرهنگی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020311309927

برچسب‌ها