افتتاح کارگاه سفال و سرامیک در کرمانشاه

همزمان با هفته صنایع‌دستی یک کارگاه تولید محصولات سفال و سرامیک در شهر کرمانشاه افتتاح شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، روز سه‌شنبه ۲۳ خردادماه یک کارگاه تولید محصولات تزئینی و ظروف سفال و سرامیک در شهر کرمانشاه افتتاح شد.

امین کوگانی سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، در حاشیه افتتاح این کارگاه اظهار کرد: این کارگاه با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی دایر شده است.

او افزود: این کارگاه در مرحله اول برای چهار نفر به صورت مستقیم اشتغال کرده است که در صورت پرداخت تسهیلات افراد شاغل در این مجموعه به ۹ نفر افزایش پیدا می‌کند.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، گفت: رشته سرامیک و سفال در استان کرمانشاه به لحاظ بازار فروش و استقبال مردم از وضعیت مناسبی برخوردار است.

او ادامه داد: با توجه به کیفیت مناسب و طراحی‌های خلاقانه و جذاب این مجموعه جای امیدواری است که در صورت معرفی مناسبت از بازار فروش خوبی برخوردار شود.

کوگانی افزود: رویکرد ما به صنایع‌دستی نوپا در استان کاملا حمایتی است و برای کمک به این مجموعه ضمن معرفی آن‌ها حتما شرایط حضور در نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در نقاط مختلف کشور را فراهم می‌کنیم.

او گفت: همچنین کالاهای ظروف و تزئینات سفال و سرامیکی می‌تواند از بازار مناسبی در کشور عراق برخوردار شوند، که با افزایش تولید نیز می‌توان شرایط صادرات این محصولات فراهم شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020323417263

برچسب‌ها