نمایشگاه‌های صنایع‌دستی تولیدی زندانیان خراسان رضوی به تامین مالی خانواده آنها کمک می‌کند

معاون سلامت و اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های استان خراسان رضوی گفت: برپایی نمایشگاه‌های عرضه و فروش صنایع‌دستی تولیدی زندانیان به تامین مالی و بهبود وضعیت معیشت خانواده زندانیان کمک می‌کند.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، علی کیانی امروز چهارشنبه ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۲ در حاشیه بازدید از نمایشگاه تولیدات صنایع دستی و هنرهای سنتی زندانیان ندامتگاه مرکزی مشهد که در محل آرامگاه و موزه نادرشاه افشار برپا شد با بیان این مطلب افزود: نمایشگاه‌های عرضه صنایع‌دستی تولیدی زندانیان در شکل گیری و تضمین استمرار چرخه اقتصادی برای هنرمندان فعال در این حوزه نقش مهمی دارد.

معاون سلامت و اصلاح و تربیت اداره کل زندانهای استان خراسان رضوی ادامه داد: امیدواریم نه تنها زندانیان در دوران حبس از محل تلاش‌های هنری خود صاحب درآمد شده و برای تأمین نیاز مالی خود و خانواده گرفتار سختی مضاعف نشده، بلکه بدین شیوه از یک سوی زمینه های ایجاد انحراف به دلیل فقر در بین اعضای خانواده زندانیان کاهش یابد.

کیانی تصریح کرد: از دیگر سوی شرایط بازگشت مطمئن زندانیان به آغوش جامعه و زندگی سالم برای ایشان مهیا شده و برکات آن نصیب جامعه خواهد شد.

معاون سلامت و اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های استان همچنین مجموعه‌های فرهنگی و تاریخی، موزه‌ها و باغ‌موزه‌های تابعه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سطح استان را به عنوان ظرفیتی قابل توجه در زمینه معرفی بهتر تولیدات صنایع‌دستی زندانیان دانست و ابراز امیدواری کرد که با توسعه همکاری‌های فی‌مابین معاونت سلامت زندان مشهد و معاونت صنایع دستی استان، گام های موثری برای تغییر نگرش مردم در این زمینه و آموزش عمومی برداشته شود.

هم‌چنین حسین ابراهیمی مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی آرامگاه نادری در این باره گفت: برابر هماهنگی صورت گرفته نمایشگاه تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی زندانیان ندامتگاه مرکزی مشهد به مناسبت هفته صنایع‌دستی درتالار شماره دو باغ‌موزه و آرامگاه نادرشاه افشار برپا شده و تا پایان خرداد ماه دایر بود.

او یادآور شد: مجموعه تاریخی و فرهنگی نادری همه روزه از ساعت 9 تا 18 آماده میزبانی از علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020331770641

برچسب‌ها