جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی عدالت رسانه‌ای در استان‌ها را دنبال می‌کند/ ضرورت راه‌اندازی کمیته مردمی جشنواره

قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی عدالت رسانه‌ای در استان‌ها را دنبال می‌کند و به دنبال شناسایی و معرفی ظرفیت‌ها و استعدادهای استان‌ها در حوزه میراث‌فرهنگی و رسانه است.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، علی دارابی عصر امروز دوشنبه 19 تیر 1402 در نشست شورای عالی سیاست‌گذاری دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی که با حضور استاندار قزوین، جمعی از معاونان و مدیران وزارت میراث‌فرهنگی و اعضای شورای سیاست‌گذاری این جشنواره در محل سالن فجر این وزارتخانه برگزار شد، اظهار کرد: اولین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی سال گذشته در یزد برگزار شد و امسال این جشنواره به میزبانی استان قزوین برگزار خواهد شد.

او اضافه کرد: جمعی از بزرگان سینما، تلویزیون، تئاتر، جامعه دانشگاهی و ... عضو شورای عالی سیاست‌گذاری این جشنواره و جزو دست‌اندرکاران ما هستند. این جشنواره هدفش این است که به حوزه میراث‌فرهنگی توجه‌ها را بیشتر کند و بتواند سواد میراثی جامعه را بالا ببرد.قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اضافه کرد: سال گذشته حدود ۳ هزار اثر پذیرفته شده در جشنواره داشتیم که مورد ارزیابی و داوری قرار گرفتند و امسال پیش‌بینی ما این است که آثار ارسالی بیش از این خواهد بود.

دارابی گفت: برگزاری جشنواره در استان‌ها نیز اهداف و دلایل مهمی دارد که از آن جمله می‌توان به این موضوع اشاره کرد که باید تهران‌گریزی را انجام دهیم و عدالت رسانه‌ای را در سایر استان‌ها دنبال کنیم. ضمن این که با برگزاری جشنواره‌ در استان‌ها، ظرفیت‌های استان‌ها شناسایی می‌شود و استعدادهای موجود در استان‌ها شکوفا خواهند شد و از دانش و تجربه جوانان در هر استان بهره خواهیم بود.دارابی اضافه کرد: دبیرخانه مرکزی این جشنواره در نیاوران راه‌انداری شده و یک دبیرخانه نیز در قزوین راه‌اندازی خواهد شد.

قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم و تاثیرگذار درباره معرفی جشنواره، راه‌انداری کمیته مردمی است. ضمن این که ساخت تیزر و ویدئو می‌تواند به معرفی این جشنواره بیش از پیش کمک کند. فراخوان جشنواره به زودی اعلام و پوستر جشنواره در جلسه بعد رونمایی خواهد شد.او افزود: برگزاری این جشنواره حقیقتا کار بزرگی است و نقش مهمی در معرفی و شناخت ظرفیت‌های حوزه میراث‌فرهنگی دارد

او در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: استعدادهای فراوانی در بین نسل جوان در استان‌های مختلف وجود دارد همچنین ظرفیت‌های بی‌شماری در حوزه میراث‌فرهنگی در نقاط مختلف کشور داریم که نیازمند معرفی بیشتر هستند از این رو برگزاری جشنواره‌هایی مانند جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی می‌تواند به شناسایی و معرفی این ظرفیت‌ها واین استعدادها کمک کند.

جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی عدالت رسانه‌ای در استان‌ها را دنبال می‌کند/ ضرورت راه‌اندازی کمیته مردمی جشنواره


مناسبت‌های فرهنگی بهترین راه‌کار معرفی ظرفیت‌های استان‌ها است

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین نیز در این نشست در سخنانی گفت: مجموعه میراث‌فرهنگی کشور با حضور آقایان ضرغامی و دارابی یک روند رو به جلویی را دارد طی می‌کند و یک نمونه آن همین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی است. به نظر می‌رسد وزارت میراث‌فرهنگی به یک شکل صاحب سبک دارد اداره می‌شود و این یک اتفاق بسیار خوب است.

او افزود: از انتخاب قزوین به‌عنوان میزبان این جشنواره تشکر می‌کنم. این مسئله باعث خواهد شد تا استعدادهای قزوین در حوزه فرهنگی بیش از پیش مشخص شود کما این که این استان دارای آثار فرهنگی تاریخی نفیسی است که باید معرفی شوند. یکی از روش‌های توجه دادن بیشتر به قزوین را مناسبت‌ها می‌دانیم که در همین حال مناسبت‌های حوزه میراث‌فرهنگی دارای اهمیت فراوانی است.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را برای برگزاری جشنوراه به بهترین شکل در استان قزوین به کار خواهیم گرفت و امید داریم با برگزاری این جشنواره شاهد آشنایی بیشتر عموم مردم و صاحب‌نظران با ظرفیت‌های حوزه میراث‌فرهنگی در قزوین باشیم.

جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی عدالت رسانه‌ای در استان‌ها را دنبال می‌کند/ ضرورت راه‌اندازی کمیته مردمی جشنواره

تقویت مسئولیت اجتماعی یکی از اهداف مهم جشنواره است

علیرضا تابش دبیر دومین جشنواره ملی تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی نیز در این نشست در سخنانی گفت: این جشنواره نوپاست و به همت مهندس ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی این وزارتخانه سال گذشته برگزار شد و نتایج قابل قبولی را به دنبال داشت.

او افزود: بر اساس سیاست‌گذاری‌های انجام شده هر سال یک استان میزبانی این جشنواره را برعهده دارد که امسال قزوین استان میزبان این جشنواره است. تداوم این رویداد در استان‌ مهمی مثل قزوین که در دوره‌ای پایتخت فرهنگی و سیاسی ایران بوده برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

تابش افزود: هدف ما در این جشنواره رسیدن به جلب مشارکت حداکثری است، ضمن این که ایجاد حس تعلق و نیز تقویت مسئولیت اجتماعی از دیگر اهداف ما در این جشنواره است.

دبیر دومین جشنواره ملی تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی گفت: این جشنواره یکی از سکوهای مهم برای معرفی هر چه بیشتر هنرمندان ما در رسانه‌های مختلف برای جاذبه های فرهنگی و تاریخی میهن عزیزمان است.

جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی عدالت رسانه‌ای در استان‌ها را دنبال می‌کند/ ضرورت راه‌اندازی کمیته مردمی جشنواره

علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور چهارم تیرماه 1402 طی حکمی علیرضا تابش (دبیر جشنواره)، احمدرضا درویش (نویسنده و کارگردان سینما)، سیدمجید امامی (دبیر شورای فرهنگی عمومی کشور)، رسول صدر عاملی (کارگردان و تهیه‌کننده سینما)، محمد حمیدی مقدم (مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی)، پوران درخشنده (کارگران سینما و داور جشنواره‌های سینمایی)، مهدی فرجی (تهیه‌کننده سینما و تلویزیون)، مهدی آذرپندار (مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران)، عادل پیغامی (عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم)،‌ علی طلوعی (معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی)، مریم جلالی(معاون صنایع دستی کشور)، جواد قارایی (ایرانگرد و مستندساز)، شهرام گیل‌آبادی (کارگردان تئاتر)،‌ مهدی رمضانی (دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور)، محمدرضا حسنایی (رئیس دانشگاه هنر تهران)، حسن میثمی (مدیرکل روابط‌عمومی وزارت میراث‌فرهنگی،‌ گردشگری و صنایع‌دستی)، مهدی رجحانی (معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین)، علیرضا خزائلی (مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین و سیدعباس فاطمی (دبیر جشنواره نخست) را به‌عنوان اعضای شورای عالی سیاستگذاری دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی کشور منصوب کرده بود.

دومین جشنواره ملی تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی کشور، ‌28 آبان ماه 1402 در قزوین برگزار می‌شود.

همچنین نخستین دوره این جشنواره ملی،‌ سال گذشته به میزبانی یزد برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402041901729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha