آیین سنتی سوگواری ششم امام حسین(ع) در برزک کاشان برگزار شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان از برگزاری آیین سنتی سوگواری ششم امام حسین (ع) در شهر برزک از توابع این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، احمد دانی‌نیا با اعلام این مطلب گفت: امسال نیز مردم شهر برزک همچون سنت‌های قدیم خود در ششمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان اقدام به برگزاری آیین سنتی سوگواری ششم امام حسین(ع) در این شهرستان کردند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان ادامه داد: اجرای این مراسم با تجمع مردم در مصلی اصلی شهر آغاز می‌شود. در این روز زنان شهر برزک انواع تنقلات محلی مانند جوز قند، گردو، بادام، کشمش، نخودچی و برگه زردآلو را در شش یا هفت کاسه چینی ریخته و هرکدام آن‌ها را جداگانه داخل یک مجمع بزرگ مسی قرار داده و به داخل مسجد مصلی می‌برند.

او افزود: در صحن مسجد سفره وسیعی پهن می‌شود و سینی‌های بزرگ را در سفره قرار داده و شروع به تلاوت سوره یس و مرثیه‌خوانی کرده و سپس تنقلات را در کیسه‌های نایلونی قرار داده و بین عزاداران توزیع می‌کنند.

دانایی‌نیا تصریح کرد: خوشبختانه امسال با توجه به رفع کامل تمامی محدودیت‌های بیماری منحوس کرونا، این آیین سنتی باشکوه تمام و حضور عزاداران حسینی در این شهر برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051400697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha