محوطه تاریخی طاق‌بستان کرمانشاه پاکسازی شد

محوطه مجموعه تاریخی‌فرهنگی طاق‌بستان با حضور گروه‌های مردم‌نهاد و فعالان گردشگری و زیست محیطی پاکسازی شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی با اعلام این خبر اظهار کرد: پاکسازی محوطه تاریخی طاق‌بستان باهمکاری اداره‌کل، انجمن راهنمایان گردشگری، فعالان محیط زیست، فعالان گردشگری و عموم مردم طبیعت دوست انجام شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه با اشاره به اینکه این برنامه به مناسبت روز ملی کرمانشاه ۵ مردادماه تدارک دیده شده است، گفت: حضور و همراهی گروه‌های مردم نهاد در محوطه‌های تاریخی‌فرهنگی و استفاده از ظرفیت مردمی برای سامان‌دهی این مجموعه‌ها بسیار کارگشا و اثر گذار است.

او ضمن قدردانی از این اقدام ارزشمند همکاران اداره‌کل، انجمن راهنمایان گردشگری، فعالان محیط زیست و مردم کرمانشاه، افزود: محوطه‌ تاریخی‌فرهنگی طاق‌بستان به عنوان پیشانی شهر کرمانشاه از اعتبار و جایگاه ویژه‌ای برای مردم کرمانشاه و گردشگران برخوردار است و رسیدگی و تمیز بودن آن آبروی استان است.

فرمانی تصریح کرد: با توجه به مشکل کمبود نیروی انسانی مستقر در پایگاه طاق‌بستان و گسترده بودن محوطه استفاده از ظرفیت تشکل‌ها و گروه‌های مردم نهاد برای برگزاری چنین برنامه‌هایی در طول سال بسیار اثر گذار خواهد بود.

مجموعه تاریخی‌فرهنگی طاق‌بستان در شمال شهر کرمانشاه شامل مجموعه آثاری از دوره ساسانی است که شهرت جهانی دارد و سالانه پذیرای ده‌ها هزار گردشگر از سراسر جهان است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051600793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha