همدان ظرفیت‌های بسیار خوبی برای جذب گردشگر دارد

وزیر کشور در جلسه مشترک با شورای مرکزی هیات اندیشه‌ورز استانداری همدان گفت: ثبت جهانی فرصت خوبی است و کمیسیون گردشگری اندیشه‌ورز، ایده‌های خلاقانه و جدید را برای معرفی همدان و جذب گردشگر رائه کند.

به‌گزارش میراث‌آریا وبه‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، احمد وحیدی روز جمعه 20 مردادماه گفت: با توجه به وجود دانشمندان در همدان همچون بوعلی سینا باید نسبت به معرفی هرچه بیشتر این اماکن وشخصیت ها پرداخت.

وزیر کشور افزود: طرح حکمت که دکتر حاجی بابایی مطرح کردند بسیار کار ارزشمندی است و کمیسیون گردشگری هم با تدوین ایده‌های جدید و بهره‌گیری از وب سایت، فضای مجازی در راستای معرفی هرچه بهتر مشاهیر همدان به ویژه بوعلی سینا تلاش کند.

وزیر کشور در ادامه با اشاره به اهمیت ثبت جهانی که در حال انجام است، تاکید کرد: در کمیسیون گردشگری راهکارهای معرفی هرچه بهتر همدان و روش‌هایی برای جذب بیشتر گردشگر را شناسایی و ایجاد کنید.

رئیس کمیسیون گردشگری و میراث‌فرهنگی هیات اندیشه ورز استان همدان نیز در جلسه مشترک با وزیر کشور گفت: همدان امروز در شرایطی آماده ورود ارزیاب می‌شود که در طی چند ماه اخیر با اقدامات جهادی بخصوص در اداره کل میراث‌فرهنگی کارهای مغفول مانده ده‌ها سال قبل را که با بی اعتنایی دولت‌های گذشته همراه بود را به سرانجام برساند.

مهران متوسلی ادامه داد: محصول نگاه ویژه استاندار، همدلی و هم‌افزایی و همکاری صادقانه دستگاه‌های استان از دولتی و خصوصی و عمومی گرفته  تا مردم و کسبه که نتیجه ارزشمند آن مرمت و احیای ابنیه‌های عرصه ثبت جهانی که طی ده ها سال گذشته بی‌سابقه است.

او خاطر نشان کرد: چندین بار حضور میدانی و بازدید استاندار از بازار سنتی و عرصه ثبت جهانی به همگان اثبات کرد، دغدغه‌مندی نماینده عالی دولت در استان و بومی گزینی آن آثار و نتایجی به همراه دارد که جهش به سوی توسعه استان دیگر دور از ذهن نیست.

این فعال گردشگری اظهار کرد: توسعه گردشگری که با اقدامات و هماهنگی های استاندار دلسوز استان در حال انجام است بعد از ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان بیش از پیش خود را در جذب گردشگر خارجی نشان خواهد داد و شاهد تحول در این صنعت خواهیم بود.

متوسلی با بیان ظرفیت های ممتاز استان در جذب گردشگر افزود: گردشگری مذهبی با وجود مقدس پیامبران الهی، علما، عرفا، صالحان، امامزادگان و... در استان که از محبوبیت زیادی برخوردارند می‌تواند نقطه عطفی در گردشگری استان باشد.

رئیس کمیسیون گردشگری استانداری با بیان ظرفیت ویژه‌ای که همدان در نزد یهودیان دارد، گفت: با برنامه‌ریزی باید به این حوزه توجه داشت.

او با اشاره به زندگی مسالمت آمیز ادیان الهی در همدان و وجود ابنیه مذهبی و قبرستان‌های این ادیان در همدان، عنوان کرد: که در طی هزاران سال زندگی ادیان الهی با صلح و دوستی در بستر تمدن شکوهمند ایرانی و فرهنگ ناب اسلامی در این شهر توانستند الگویی برای جهانیان باشند.

متوسلی با توجه به توسعه استان در محور گردشگری خواستار تشکیل معاونت گردشگری در استانداری شد و افزود: استاندار بومی استان کاملا برای رشد گردشگری استان نه تنها خود به میدان آمده بلکه با ورود معاونان او و مدیران دستگاه‌ها توانسته با رفع موانع معرفی همدان و جذب گردشگر در جهت توسعه گردشگری گام‌هایی اساسی بردارد.

او ادامه داد: این تغییر رویکرد در استان که با روی کار آمدن دولت مردمی ایران قوی ساری و جاری شده با تشکیل معاونت گردشگری در استانداری می‌تواند حافظ و تکمیل کننده این جهش توسعه‌ای باشد.

رئیس کمیسیون گردشگری استان افزود: چهاربانده کردن جاده همدان - علیصدر گام مهم و ضروری بود که در دولت جهادی سیزدهم کلنگ زنی شد که همت والای دکتر قاسمی فرزاد و همراهی نمایندگان استان خاصه دکتر حاجی بابایی و توسلی، کاهش تلفات جاده‌ای این محور مهم و رشد گردشگری استان را به دنبال خواهد داشت.

متوسلی با توجه به ظرفیت خوب گردشگری درمانی در همدان به نیاز پرواز و فعال بودن فرودگاه همدان اشاره کرد و گفت: همدان نیازمند مالکیت هواپیماست تا بتواند از طریق آن گردشگر خارجی جذب کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052201183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha