اعطای نشان گردشگری به زائران پاکستانی اربعین حسینی در میرجاوه

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مرزی میرجاوه از نصب نشان گردشگری بر زائران پاکستانی اربعین حسینی خبر داد و گفت: از ظرفیت تردد زائران به‌منظور بهره‌برداری در بحث گردشگری باید استفاده کرد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، عبدالله کرد در تشریح خبر فوق بیان کرد: قرارگرفتن سیستان و بلوچستان در مسیر زائران اباعبدالله (ع) ظرفیت قابل‌توجهی در حوزه گردشگری است که نباید مورد غفلت واقع شود.

او افزود: باتوجه‌به نزدیک‌شدن به اربعین حسینی و گرامیداشت این ایام، سیستان و بلوچستان شرقی‌ترین دروازه حرم اباعبدالله الحسین (ع) است ازاین‌حیث به زائران پاکستانی در بدو ورود و یا خروج از کشور ایران در مرز میرجاوه نشان گردشگری اهدا شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مرزی میرجاوه ادامه داد: از ظرفیت تردد زائران به‌منظور بهره‌برداری در بحث گردشگری باید استفاده، و با اقدامات درست و به‌موقع می‌توانیم درصدی از زائران را به‌عنوان گردشگری مذهبی جذب کنیم.

کرد اظهار کرد: شهرستان مرزی میرجاوه دارای آثار تاریخی و گردشگری زیادی همچون شهربانی، ساختمان پست، ساختمان گمرک، ایستگاه راه‌آهن، تمین، معماری صخره‌ای تمین، غار لادیز و قبرستان هفتاد ملا است.

گفتنی است هر گردشگر خارجی در بدو ورود نشان خاص کشور خود را در این طرح برای تکمیل نقشه ایران بکارگیری کرده تا این نقشه کامل شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052901608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha