حضور سمنان در اتحادیه بین‌المللی جاده ابریشم به غنای این اتحادیه می‌افزاید/ حضور ایران به معنای وضعیت برد برد

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی حضور سمنان در اتحادیه بین‌المللی جاده ابریشم را موجب افزایش غنای این اتحادیه و حضور ایران در این اتحادیه را به معنای وضعیت برد برد دانست.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، علی‌اصغر شالبافیان روز جمعه 10 شهریورماه 1402 در حاشیه مراسم افتتاح اتحادیه بین‌المللی شهرهای جاده ابریشم در مصاحبه با اصحاب رسانه کشور چین گفت: استان سمنان یک استان منحصربه‌فرد از نظر جاذبه‌های طبیعی، میراث‌فرهنگی با قدمت تاریخی و فرهنگ ناملموس است که عضویت آن به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه بین‌المللی جاده ابریشم به غنای فرهنگی و تاریخی این اتحادیه می‌افزاید.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: مسیر جاده ابریشم از استان‌ها مختلفی در ایران عبور می‌کند اما استان پهناور سمنان باوجود بیش از 600 کیلومتر جاده ابریشم، یکی از استان‌هایی است که بیشترین جاده ابریشم در آن عبور می‌کند.

او اظهار کرد: در این اتحادیه بین‌المللی 22 شهر از کشور چین و 36 شهر از 25 کشور دیگر دنیا که جاده ابریشم از آن عبور کرده است، عضو هستند که سمنان نماینده جمهوری اسلامی ایران در این اتحادیه بین‌المللی است.

حضور ایران در اتحادیه بین‌المللی شهرهای جاده ابریشم وضعیت برد برد است

شالبافیان همچنین گفت: حضور کشور ایران در این اتحادیه وضعیت برد برد است زیرا کشورهای عضو این اتحادیه می‌توانند با ظرفیت‌های کشورهای دیگر آشنا شوند و این امر منجر به توسعه صنعت گردشگری و رونق اقتصادی می‌شود.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: نشان دادن چهره اصلی ایران‌زمین به جهانیان و مقابله با ایران هراسی، اقتباس از ظرفیت‌های دیگر کشورهای عضو این اتحادیه در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی و ...برای توسعه گردشگری ایران و... از اهدافی است که با عضویت در این اتحادیه بین‌المللی به دنبال آن هستیم.

او گفت: بازدیدی از مزارع و موزه چای در کشور چین داشتیم و نحوه ایجاد محصولات گردشگری با ظرفیت‌های کشاورزی را مشاهده کردیم، بدین منظور به دنبال توسعه محورهای مشترک همکاری برای استفاده از تجربیات مشترک در زمینه گردشگری با کشور چین، برای برگزاری جشنواره‌ها مختلف گردشگری در ایران هستیم.

شالبافیان ضمن بیان اینکه شهر جیانگشی مهد سفال و سرامیک در چین است، افزود: درخواست ثبت شهر جیانگشی به‌عنوان مهد سفال و سرامیک به یونسکو توسط چین ارسال‌شده است اما با ایجاد تفاهم پیوند خواهرخواندگی سمنان با این شهر مقرر شد تا با هماهنگی لازم و طی روال اداری تقاضای ثبت شهر جیانگشی به‌عنوان مهد سفال و سرامیک به یونسکو به‌صورت مشترک مطرح شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061100776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha