رویدادهای گردشگری مکمل جذب گردشگران در استان سمنان است

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: جشنواره‌ها و رویدادهای گردشگری و فرهنگی، مکمل جذب گردشگران در استان سمنان است.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، بهمن اخلاقی در جشنواره گردشگری جاده ابریشم سمنان با محوریت جشنواره نان و غذای اقوام و ملل شهرستان سمنان (تاسکا) که روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ برگزار شد، گفت: برگزاری جشنواره‌ گردشگری راه ابریشم، علاوه بر اینکه نشان از ظرفیت‌های بالای این استان در حوزه‌های مختلف ازجمله فرهنگ، هنر، کشاورزی، گردشگری و... است، مکمل توسعه گردشگری و جذب گردشگران در استان سمنان است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: این جشنواره‌ها نقش مؤثری در معرفی ظرفیت‌های شهر سمنان، شهرستان سمنان و استان سمنان دارد و موجب رونق اقتصادی، افزایش نشاط اجتماعی و برند سازی گردشگری سمنان می‌شود.

او با بیان اینکه سمنان به‌عنوان پایتخت جاده ابریشم ایران می‌تواند یکی از فعال‌ترین قطب‌های گردشگری در کشور باشد، گفت: سمنان شهری تاریخی با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های متنوع است و برنامه‌ریزی‌های گردشگری در سمنان باید سمت‌وسوی شناساندن و معرفی هر چه بیشتر جاذبه‌های این استان باشد.

اخلاقی در خصوص در جشنواره گردشگری جاده ابریشم سمنان با محوریت جشنواره نان و غذای اقوام و ملل شهرستان سمنان (تاسکا) افزود: این جشنواره منجر به معرفی غذا، نان و نوشیدنی‌های محلی و سنتی شهر سمنان می‌شود که از جذابیت‌های خاصی برای گردشگران دیگر شهرها برخوردار است تا سمنان را بیشتر بشناسند.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت:  احیا و زنده نگه‌داشتن آداب‌ورسوم فراموش‌شده و غذاهای بومی و محلی مناطق، علاوه بر حفظ آن‌ها برای نسل‌های آینده، موجب معرفی آن منطقه به گردشگران و توسعه گردشگری می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022001092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha