میراث‌فرهنگی و بهزیستی کرمانشاه تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند/ توسعه آموزش و برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی برای مددجویان بهزیستی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی روز دوشنبه ۱۷ مهرماه در مراسم تبادل تفاهم‌نامه با مدیرکل بهزیستی استان که با حضور مشاور استاندار کرمانشاه در امور عراق برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه بازاریابی و آموزش می‌توانیم در کنار هم در زمینه صنایع‌دستی با توجه به فعالیت تعدادی از مددجویان بهزیستی اقدامات مشترک داشته باشیم. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: برگزاری تور آشناسازی مددجویان بهزیستی برای بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی یکی از اقداماتی است که بر اساس این تفاهم‌نامه انجام خواهد گرفت. 

او افزود: فعالیت مددجویان بهزیستی در حوزه صنایع‌دستی با انجام آموزش و صدور کارت صنعت‌گری منجر به ایجاد اشتغال برای این عزیزان می‌شود. 

فرمانی گفت: برگزاری نمایشگاه‌های محله‌ای و فصلی برای صنعت‌گران مددجوی بهزیستی یکی دیگر از مفاد این همکاری دوجانبه است. 

فعالیت ۱۰۰ خانواده مددجوی بهزیستی درحوزه صنایع‌دستی

همچنین بهزاد شهبازی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه نیز در این جلسه اظهار کرد: امضای این تفاهم‌نامه فرصت بسیار خوبی برای افزایش تعاملات میان دو دستگاه و خدمات‌دهی به جامعه هدف است. 

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: بیش از ۱۰۰ خانواده مددجو در استان در حوزه تولید محصولات صنایع‌دستی فعالیت می‌کنند که در صورت امکان یک نمایشگاه مشترک به صورت فصلی برای فروش این تولیدات با مشارکت دو دستگاه ایجاد شود. 

او ادامه داد: در کنار آثار تاریخی نمایشگاه معرفی تولیدات صنایع‌دستی مددجویان بهزیستی می‌تواند به اقتصاد این خانوارها کمک زیادی بکند. 

شهبازی تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی مددجویان بهزیستی یکی دیگر از اتفاقات بسیار خوبی است که در چهارچوب این تفاهم‌نامه قابل پیگیری و اجرا است. 

همچنین یونس امیری مشاور استاندار کرمانشاه در امور عراق، اظهار کرد: بازاریابی یکی از نقص‌های بزرگ ما در حوزه فروش تولیدات استان به ویژه صنایع‌دستی است. 

مشاور استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تبلیغات تخصصی در استان نداریم، گفت: افرادی باید در حوزه بازاریابی آموزش ببینند، در استان به شدت نیازمند بازاریابان حرفه‌ای هستیم. 

او تاکید کرد: یکی از راه‌کارها این است که در نمایشگاه‌های داخلی از محصولات خاص کرمانشاه استفاده کنیم. 

امیری درخاتمه تصریح کرد: بازار عراق نیز فرصت بسیار مناسبی برای عرضه تولیدات استان است که می‌توان با برگزاری نمایشگاه‌های متعدد فرصت‌های خوبی برای صنعت‌گران استان فراهم کرد. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402071701175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha