۶۷ طرح گردشگری به ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومان در قم ساخته می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم گفت: ۶۷ طرح گردشگری به ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومان در استان قم در حال ساخت است و در ۲ سال آینده با بهره‌برداری از این طرح‌ها، حجم خدمات‌دهی به زائران بهبود می‌یابد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، علیرضا ارجمندی اظهار کرد: قم یک شهر گردشگرپذیر، به ویژه برای گردشگران مذهبی است که بخش مهمی از آنان را، شیعیان سایر کشورها تشکیل می‌دهند.

‌مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، با اشاره به برنامه استان قم در افزایش مرکزهای گردشگری و تفریحی افزود: توسعه مراکز تفریحی و گردشگری، مکمل گردشگری مذهبی است.

او گفت: در حال حاضر به ‌دلیل وجود برخی موانع، سرمایه‌گذاران تمایل چندانی برای سرمایه‌گذاری ندارند؛ ولی با این ‌وجود، چند طرح سرمایه‌گذاری در بخش مراکز اقامتی و دفاتر خدماتی توسط سرمایه‌گذاران در حال احداث است.

او با تاکید بر برنامه استان قم در حمایت از بخش سرمایه‌گذاری خاطرنشان کرد: ضریب بازگشت سرمایه در بخش گردشگری قم، با سرعت بالایی انجام می‌گیرد.

ارجمندی بیان کرد: تمام طرح‌ها با پیشرفت ۲۵ درصد، برای دریافت تسهیلات به بانک‌های استان معرفی می‌شوند و همزمان مجوزهای دیگر به ‌صورت رایگان صادر می‌شود.

استان قم دارای سه شهرستان قم، جعفرآباد و کَهَک و شش شهر قم، جعفریه، کهک، سَلَفچِگان، دستجِرد و قنوات است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082701486

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha