آغاز هفتمین دوره ارزیابی مهر اصالت ملی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی غرب کشور در همدان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان از آغاز هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی صنایع‌دستی منطقه غرب کشور با حضور ۲۵۸ اثر از استان‌های ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان و همدان به میزبانی استان همدان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، محسن معصوم علیزاده با اعلام این خبر اظهار کرد: امروز یکشنبه ۱۹ آذرماه ۱۴۰۲ هفتمین دوره ارزیابی مهر اصالت ملی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به میزبانی همدان و با حضور مدیرکل دفتر توسعه، ترویج و آموزش صنایع دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آغاز به کار کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: از استان کرمانشاه، ۳۴ اثر در رشته‌های هنرهای چوبی، زیورآلات سنتی، چاقوسازی،گلیم بافی و اهرامی بافی در این داوری مورد ارزیابی قرار خواهندگرفت.

معصوم علیزاده مرغوبیت را یکی از معیار های اصلی انتخاب عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۶۹اثر ازاستان کردستان، در رشته‌های ساخت سازهای سنتی، سراجی سنتی، سفال و سرامیک و گلیم بافی، از استان لرستان ۲۵ اثر در رشته‌های ساخت سازهای سنتی، گلیم بافی و سفال و سرامیک و حاکی سنگ در این دوره داوری شرکت داده‌ شده اند.

او افزود: از استان همدان نیز ۹۰ اثر در قالب رشته‌های ساخت سازهای سنتی، منبت چوب، گلیم بافی، ساخت زیورآلات سنتی ، سراجی سنتی و سفال و سرامیک برای ارزیابی ارائه شده‌اند.

معصوم علیزاده ادامه داد: داوری مهر اصالت طی سه روز متوالی در همدان ادامه خواهد داشت .

انتهای پیام/

کد خبر 1402091900970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha