تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۷ باب افزایش یافت

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: با صدور یک مجوز جدید فروشگاه صنایع‌دستی، تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۷ مورد افزایش یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، سمانه سلطانی‌پور گفت: با صدور مجوز فعالیت فروشگاه صنایع‌دستی راه ابریشم در سمنان، تعداد فروشگاه‌های مجاز صنایع‌دستی در استان سمنان به ۱۷ باب افزایش یافت.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: بر اساس ابلاغ دستورالعمل صدور مجوز فروشگاه‌های صنایع‌دستی از سوی وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و واگذاری آن به استان‌ها و با استناد به بند پ و تبصره یک ماده سه قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی مصوب مجلس شورای اسلامی، مجوز فعالیت این فروشگاه‌ها در سمنان صادر شد.

سلطانی‌پور گفت: تمام فروشگاه‌های صنایع‌دستی فعال دارای پروانه کسب معتبر از اتحادیه‌های صنفی مختلف استان سمنان می‌توانند با مراجعه به ادارات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در شهرستان‌های استان سمنان، با ارائه مدارک لازم از این امتیاز بهره‌مند و با دریافت مجوز فروشگاه صنایع‌دستی، مشمول قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی شوند.

او افزود: در حال حاضر، شش فروشگاه صنایع‌دستی در سمنان، هفت فروشگاه صنایع‌دستی در شاهرود، دو فروشگاه صنایع‌دستی در دامغان و دو فروشگاه صنایع‌دستی در مهدی‌شهر تحت مجوز اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان فعالیت دارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111000599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha