هفت طرح میراث‌فرهنگی و گردشگری قزوین در دهه فجر افتتاح می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین گفت: هم‌زمان با دهه مبارک فجر هفت طرح حوزه‌های گردشگری و میراث‌فرهنگی استان با اعتباری بالغ بر ششصد میلیاردریال افتتاح می‌شود.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین علیرضا خزائلی روز پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ در نشست خبری به همراه معاونین این اداره‌کل مهمترین فعالیت‌های انجام شده و طرح‌های آماده افتتاح در دهه فجر را تشریح کرد.

او در جمع خبرنگاران اظهارکرد: با تلاش همکاران اداره‌کل و مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی سالگرد همزمان با سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تعداد هفت طرح با حجم سرمایه گذاری ۶۶۶ میلیاردریال آماده افتتاح و بهره‌برداری شده است.

خزائلی اضافه کرد: این طرح‌ها شامل پروژه مرمت آستان مقدس امامزاده‌حسین(ع) با اعتبار ۴۰ میلیاردریال است که با بهره‌برداری از آن زمینه اشتغال ۲۰ نفر فراهم شده است.

خزائلی تصریح کرد: پروژه مرمت هشتی صفوی واقع در مجموعه دولتخانه صفوی با اعتبار بالغ بر ۸ میلیاردریال و اشتغالزایی برای ۶ نفر از دیگر طرح‌های آماده افتتاح در این ایام است که با حضور مسئولان به بهره‌برداری می رسد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین یادآور شد: مرمت تزئینات کاخ‌موزه چهل‌ستون با اعتبار ۹ میلیاردریال و اشتغال ۸ نفر و فاز دوم پروژه مطالعات گنبدخانه و رواق‌های ضلع شمال شرقی مسجد جامع عتیق با ۲۰ میلیاردریال اعتبار و اشتغالزایی برای ۲۰ نفر از دیگر طرح‌های آماده افتتاح در دهه فجر است.

ائ با اشاره به افتتاح سه طرح حوزه گردشگری در این ایام نیز اضافه کرد: در روزهای آینده سفره‌خانه سنتی شیرمحمدی واقع در محور قزوین به الموت با زیربنای ۳۰۰ مترمربع با سرمایه‌گذاری ۱۶۷ میلیاردریال افتتاح خواهد شد که با بهره‌برداری از آن برای ۱۵ نفر شغل جدید ایجاد می شود.

خزائلی تصریح کرد: واحد پذیرایی بین‌راهی « ایوان» واقع در محور قزوین به الموت با حجم سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیاردریال با زیربنای ۶۰۰ مترمربع نیز در دهه فجر افتتاح خواهد شد که با افتتاح این واحد زمینه اشتغال ۱۵ نفر مهیا می‌شود.

این مسئول در ادامه گفت: مجتمع سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه ارتش‌آباد چشمه علی واقع در شهرستان آوج  نیز از دیگر طرح‌های آماده افتتاح در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

او بیان کرد: برای اجرای این طرح که با زیربنای ۱۰۰ مترمربع انجام شده ۲۲ میلیاردریال اعتبار هزینه شده و برای دو نفر شغل ایجاد شده‌است.

برشمردن اقدامات شاخص اداره‌کل در سال جاری، ارائه گزارش تجهیز و ساماندهی سرویس‌های بهداشتی استان، اکران بیلبوردهای معرفی جاذبه‌های گردشگری در راه‌های قزوین، اعلام ثبت هفت اثر تاریخی استان در فهرست آثار ملی، افتتاح پایگاه تاریخی دشت قزوین در شهرستان بوئین‌زهرا به‌عنوان چهارمین پایگاه ملی استان، پیگیری ثبت جهانی قلعه الموت، روند اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری به قزوین، احیای خانه‌های تاریخی در قزوین و ارائه آماری از عملکرد حوزه‌های تخصصی این اداره‌کل در دولت سیزدهم توسط معاونین از جمله موضوعاتی بود که در این نشست مطرح شد.  

انتهای پیام/

کد خبر 1402111300762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha