برگزاری کارگاه لرستان‌شناسی به وقت ۶۰هزار سال دیرینگی

همزمان با سومین روز برپایی نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، کارگاه لرستان‌شناسی برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری صنایع‌دستی لرستان، روز چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ این کارگاه که با تدریس‌ دکتر عطا حسن‌پور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان و راهنمایان گردشگری برگزار شد برای نخستین بار در سازه نمایشگاهی غار قمری اجرا شد.

برگزاری این کارگاه آموزشی در داخل سازه غار قمری مستقر در غرفه لرستان، مروری عینی بر پیشینه ۶۰ هزارساله غارهای لرستان بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با تاکید بر ظرفیت‌های متنوع گردشگری در استان به تشریح اهمیت غارهای پنجگانه دره خرم‌آباد و پرونده ثبت جهانی دره خرم‌آباد برای مدعوین پرداخت.

حسن‌پور عنوان کرد: خوشبختانه با استناد به یافته‌های ارزشمند غارهای خرم‌آباد به عنوان یکی از قدیمی ترین سکونتگاه‌های انسان نئاندرتال و برخورد آنها با انسان هوشمند در دره خرم‌آباد در دوران پارینه سنگی، توجه سازمان جهانی یونسکو به این پرونده جلب شده است و خوشبختانه امید فراوان داریم که این امر محقق شد.

در ساخت سازه غارمانند در غرفه لرستان، از ترکیب نقاشی‌های هومیان، میرملاس و دوشه و نماد فرهنگ برادوستی در دوران پارینه سنگی استفاده شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112501812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha