نخستین نقشه گردشگری اصفهان به زبان چینی و انگلیسی رونمایی شد

رئیس اداره گردشگری شهرداری اصفهان گفت: برای اولین بار در کشور شهرداری اصفهان موفق شد نقشه گردشگری اصفهان را به زبان چینی و انگلیسی تهیه و از آن رونمایی کند.

به گزارش خبرنگار میراث آریا، علیرضا مساح، رئیس اداره گردشگری شهرداری اصفهان با اشاره به رونمایی از نخستین نقشه کردشگری اصفهان به زبان چینی که در میانه پنل تخصصی «نقش و جایگاه آرامستان تخت فولاد در حوزه گردشگری معنوی و تعالی بخش» که با حضور سید احمد محیط طباطبایی و اصغر منتظر القائم در سالن ۳۵ برگزار شد، بیان کرد: طی برآوردهای انجام شده در سال جاری حدوداً تعداد شصت هزار نفر گردشگر چینی به اصفهان سفر کرده اند اما ما تولید محتوای مناسب گردشگری به زبان چینی را نداشتیم. به همین منظور برای اولین بار در کشور شهرداری اصفهان موفق شد نقشه گردشگری اصفهان را به زبان چینی و انگلیسی تهیه و از آن رونمایی کند.

وی افزود: در آماده سازی این نقشه ما تلاش کردیم از رنگ های مورد علاقه چینی ها و نیز از نقاشی های مینیاتوری استفاده کنیم. زادگاه هنر مینیاتوری در ابتدا در کشور چین بوده و از آنجا وارد هنر کشور ما شده و به مرور با هنر و فرهنگ ما تطبیق پیدا کرده است و به صورت هنری ایرانی درآمد.

به گفته مساح، این نقشه گردشگری یکبار به طور کامل به زبان چینی ترجمه شد و دوبار نیز توسط اساتید زبان چینی دانشگاه های کشور ویرایش شده و یک بار هم برای تکمیل نهایی به چین فرستاده شده و مورد تایید قرار گرفته است. امروز نقشه گردشگری شهر اصفهان به دو زبان چینی و انگلیسی در نمایشگاه گردشگری رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402113002233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha