لزوم آماده‌باش امکانات استان برای کاهش تصادف جاده‌ای و افزایش مدت ماندگاری مسافران

استاندار سمنان گفت: در ایام نوروز تمامی امکانات استان سمنان برای کاهش تصادفات جاده‌ای و افزایش مدت ماندگاری مسافران در آماده‌باش کامل هستند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، سید محمدرضا هاشمی در آیین رزمایش ترافیکی ویژه نوروز ۱۴۰۳ در استان که روز یکشنبه ۲۰ اسفندماه برگزار شد، گفت: جلسات ستاد اجرایی خدمات سفر به مسافران و زائران در استان سمنان و متناظر با آن در شهرستان‌ها به‌صورت مستمر در حال برگزاری است و تمامی دستگاه‌های اجرایی برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران و زائران، افزایش مدت ماندگاری مسافر و کاهش تصادفات در سطح راه‌های استان، در حالت آماده‌باش کامل هستند.

استاندار سمنان افزود: در دوره گذشته اجرای طرح ترافیکی، با حضور میدانی نیروهای انتظامی، امدادی و راهداری، باعث کاهش ۲۳ درصدی میزان تصادفات در سطح راه‌های استان سمنان شده است و رزمایش امروز نیز نشان از آمادگی کامل نیروهای خدمت رسان و امدادی برای سفرهای ماه مبارک رمضان و ایام نوروز ۱۴۰۳ است.

او با بیان اینکه بحث آموزش و اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و به کارگیری اقدامات در حوزه رسانه به‌ویژه صداوسیما می‌تواند در بهبود و ارتقاء شاخصه‌های فرهنگ ترافیکی تأثیر بسزایی داشته باشد، گفت: با اقدامات مناسب و کاهش حتی یک تصادف در سطح راه‌های استان، می‌توان ایام خوشی را همراه با سلامتی برای مسافران و زائران در نوروز ۱۴۰۳ ایجاد کرد.

هاشمی افزود با اشاره به اینکه واقع‌شدن استان سمنان در بین حرم حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) و توفیق خادمی و خدمتگزاری به زائران و مسافران، امری بسیار ارزشمند است، افزود: در سال جاری با به‌کارگیری تمام توان و تجهیزات موجود در سطح استان در حوزه انتظامی، امدادی و خدمات رسان امیدواریم بتوانیم خادمان خوبی برای زائران در مسیر امام رضا (ع) و مسافران و مردم استان سمنان و ایران اسلامی باشیم‌.

استاندار سمنان گفت: برپایی نمایشگاه‌ها در ورودی شهرها به‌منظور افزایش مدت ماندگاری مسافران و زائران، رفع خستگی و همچنین ارتقای مؤلفه‌های اقتصادی، در ایام نوروز ۱۴۰۳ در سطح استان انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122101253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha