۲۴ بازارچه نوروزی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شد

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای ارتقای معیشت و تأمین اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان و نوروز ۲۴ بازارچه موقت عرضه محصولات و فرآورده‌های مصرفی در استان راه‌اندازی شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، کیومرث مرادی روز جمعه ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۲ با اعلام این خبر تأکید کرد: حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، ضرورت مداخله هدفمند در تنظیم بازار به‌ویژه ماه پایانی سال و ماه مبارک رمضان و کاهش فاصله قیمتی تولید تا سفره مهم‌ترین هدف برپایی این نمایشگاه‌ها است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: بازارچه‌های موقت عرضه محصولات و فرآورده‌های مصرفی در مراکز دوازده‌گانه شهرستانی و شهرهای پرجمعیت استان تا پایان فروردین‌ماه ۱۴۰۳ فعال هستند.

او تصریح کرد: در این ارتباط با نظارت ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری از ظرفیت‌ مکان‌ها و فضاهای سرپوشیده و زمین‌های متعلق به شهرداری‌ها، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های اجرایی با رعایت مسایل زیست‌محیطی، ترافیکی و امکان دسترسی آسان استفاده شده است.

مرادی یادآور شد: اولویت واگذاری غرفه‌های بازارچه‌های موقت با تأیید ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری برای تولیدکنندگان، تعاونی‌های روستایی، سازمان میوه‌وتره‌بار شهرداری و اصناف است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: تأمین و توزیع کالاهای اساسی تنظیم بازار، محصولات و فرآورده‌های کشاورزی از سوی جهادکشاورزی انجام می‌شود.

او با اشاره به تأمین گوشت مرغ مورد نیاز چهارمحال و بختیاری به اندازه کافی گفت: گوشت منجمد مورد نیاز نیز به‌وفور و به‌مقدار کافی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و منتخب در تمامی شهرهای استان تأمین شده است.

مرادی تأکید کرد: با تمهیدات انجام شده هیچ کمبودی از نظر تأمین اقلام مورد نیاز بازار شب عید و ماه رمضان در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به تأمین شکر مورد نیاز بازار و شیرینی‌فروشی‌ها افزود: زولبیا و بامیه درجه یک به‌صورت خالص‌فروش یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار ریال و درجه دو به‌صورت خالص‌فروشی یک میلیون و ۵۰ هزار ریال تعیین شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122501615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha