جشن نوروزگاه فرصت وحدت و همدلی مردم مبتنی بر فرهنگ ایرانی است

نماینده مردم شهرستان‌های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات برگزاری جشن نوروزگاه در تربت حیدریه را فرصت وحدت و همدلی مردم مبتنی بر فرهنگ ایرانی عنوان کرد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، محسن زنگنه با اعلام این خبر افزود: جشن نوروزگاه موجب شادی و نشاط مردم می‌شود و احیای آداب و سنن ملی و محلی مرتبط با نوروز، آشنایی نسل جدید با فرهنگ غنی نیاکان و نیز جذب گردشگر از جمله کارکردهای جشن نوروزگاه است.

نماینده مردم شهرستان‌های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس تصریح کرد: نوروزگاه تربت حیدریه در تقویم گردشگری استان گنجانده شده و امسال با توجه به ماه مبارک رمضان متناسب با ماه مبارک رمضان برنامه ها تغییر کرد.
او گفت: در این آیین بسیاری از بازی های بومی محلی و غذاهای سنتی تربت حیدریه عرضه و به نمایش گذاشته شد و بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا از حاضران با ضیافت افطار پذیرایی شد.

زنگنه یادآور شد: شهرستان تربت حیدریه به عنوان معبر مهم گردشگری شرق کشور حدود ۴۰۰ اثر تاریخی و جاذبه گردشگری دارد که ۹۰ مورد آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است

نماینده مردم شهرستان‌های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس افزود: مسافران و زائران استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور همچون بندرعباس، اصفهان، فارس، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی برای گذر به مشهد مقدس باید از تربت‌حیدریه عبور کنند از این رو جاذبه‌های گردشگری این شهرستان هم‌چون مجموعه فرهنگی تاریخی قطب‌الدین حیدر و رباط طبسی با استقبال گردشگران مواجه است.

همچنین علی محمدی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه گفت: این شهرستان در فاصله حدود ۱۵۰ کیلومتری جنوب‌ مشهد قرار دارد و با توجه به فعالیت ۱۳ اقامتگاه بوم‌گردی در این شهرستان، مسافران در مسیر رفت و برگشت مشهد می‌توانند در این شهرستان اقامت داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010801294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha