همه باید برای اعتلای گردشگری کرمانشاه تلاش کنیم/ میراث ناملموس گَل باید الگویی برای کار مشارکتی شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه از فعالان گردشگری استان خواست تا در سالی که در استان گردشگری به عنوان یک اولویت در نظر گرفته شده، همه برای اعتلای گردشگری استان تلاش کنند. 

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی روز چهارشنبه ۸ اسفند در نشست با مسئولین انجمن‌ها و تشکل‌های فعال در حوزه گردشگری استان، ضمن خیر مقدم و تبریک سال نو، اظهار کرد: باتوجه به اینکه استاندار کرمانشاه برای سال ۱۴ موضوع گردشگری را به عنوان یکی از اولویت‌های مهم استان مطرح کرده، لذا باید برنامه ریزی‌هایی در این زمینه داشته باشیم. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: به این منظور باید نقاط ضعف و قوت گردشگری استان، چالش‌ها و مشکلاتی که در بخش اداری و سایر بخش‌های این حوزه وجود دارد را شناسایی و احصا کنیم. 

او ادامه داد: باید با مستندسازی و داشتن راهکارهای عملیاتی اهداف مهم پیش‌روی خود را در حوزه گردشگری را ترسیم کنیم تا در سال جدید با حمایت‌های استاندار کرمانشاه سال اعتلا و شکوفایی حوزه‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی استان باشد. 

فرمانی تاکید کرد: در حوزه گردشگری باید رویکرد مهم توسعه گردشگری داخلی و خارجی را مد نظر قرار دهیم و در این رابطه برنامه‌ریزی منسجم و مدونی داشته باشیم. از طرفی نقاط قوت و کاستی‌ها را بویژه در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی همچون هوایی، ریلی، جاده‌ای و امکان بین‌راهی، تبلیغات محیطی و ... مشخص کنیم.  

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه با بیان اینکه ما در استان مواریث ناملموس ملی همچون گَل داریم که می‌تواند الگوی همکاری و مشارکت قرار گیرد، گفت: برای اینکه گردشگری کرمانشاه به یک اولویت و در راس همه امور در استان قرار گیرد، باید همه دستگاه‌های ذیربط همکاری و همراهی لازم را با میراث‌فرهنگی داشته باشند. 

او در ادامه به نامگذاری امسال به عنوان سال رونق تولید با مشارکت مردم از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از جمله حوزه‌هایی هستند که این شعار می‌تواند در آنها بصورت مصداقی نمود پیدا کند. 

در پایان این نشست فعالان گردشگری  حاضر نقدها، نظرات و دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را مطرح کردند. 

انتهای پیام/

کد خبر 1403010801410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha