اقامت ۳۴هزار نفر-شب در هشتمین روز از بهار ۱۴۰۳ در گلستان/ روز گذشته بیش از ۳۶۱هزار بازدید از جاذبه‌های استان به ثبت رسید

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان از ثبت بیش از ۳۴هزار نفر-شب اقامت مسافران و گردشگران نوروزی در روز گذشته (۸ فروردین ۱۴۰۳) در استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مسعود زیارتی امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ با اعلام این خبر گفت: در روز گذشته ۳۴هزار و ۷۵۸ نفر در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان اقامت داشته‌اند.

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان با اشاره به این‌که در روز گذشته ۱۵هزار و ۵۰۴ نفر-شب در مراکز اقامتی رسمی استان اسکان داشتند، یادآور شد: در بین اقامتگاه‌های رسمی استان، بیشترین اقامت ثبت‌شده در روز هشتم فروردین مربوط به اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی سطح استان با ۳۲۵۹ نفر-شب اقامت بود.

او بیان کرد: در این روز همچنین تعداد ۱۹۸۱ نفر در هتل، ۵۲۱ نفر در مجتمع‌های گردشگری، ۲۹۰ نفر در مهمان‌پذیرها، ۶۰۲ نفر در هتل‌آپارتمان‌ها، ۱۸۹ نفر در هتل بوتیک سنتی، ۲۴۳ نفر در متل‌ها، ۳۰۱۰ نفر در خانه مسافرها، ۱۲۹۸ نفر در زائرسراها، ۲۴۳۶ نفر در مناطق نمونه گردشگری و اردوگاه‌ها، ۱۵۱۸ نفر در پارک‌های طبیعت‌گردی و ۱۵۷ نفر در مجتمع‌های خدمات بین‌راهی استان اسکان داشتند.

زیارتی خاطرنشان کرد: در روز گذشته (۸ فروردین) ۱۸هزار و ۸۳۸ نفر اقامتگاه‌های غیررسمی را برای اقامت انتخاب کردند و ۴۱۶ نفر نیز در اقامتگاه‌های اضطراری سطح استان اسکان داده شدند.

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان در ادامه با اشاره به آمار مربوط به بازدید از جاذبه‌های استان، گفت: در روز هشتم فروردین ۳۶۱هزار و ۷۶۹ بازدید نوروزی از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان انجام شده است.

او افزود: از این تعداد ۱۶۷هزار و ۹۲۶ مورد از جاذبه‌های طبیعی، ۲۸هزار و ۱۰۰ بازدید از زیرساخت‌های گردشگری استان، ۳۴هزار و ۲۹۱ بازدید از اماکن تاریخی و موزه‌های گلستان بوده است.

زیارتی خاطرنشان کرد: تعداد بازدیدها از اماکن تفریحی گلستان ۱۰۰هزار و ۱۳۰ بازدید بود و ۹۴۳۳ بازدید نیز از مراکز صنایع‌دستی استان ثبت شد.

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان بیان کرد: همچنین ۲۱هزار و ۸۸۹ بازدید نیز در روز گذشته از اماکن مذهبی گلستان انجام شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010901566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha