خانه صنایع‌دستی ویترین هنرهای دست‌ساز کرمانشاه است

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه از خانه صنایع‌دستی به عنوان ویترین هنرهای دست‌ساز کرمانشاه نام برد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، امین کوگانی روز جمعه ۱۰ فروردین در بازدید از خانه صنایع‌دستی کرمانشاه واقع در خیابان دبیر اعظم، اظهار کرد: خانه صنایع‌دستی کرمانشاه یک موزه و نمایشگاهی برای نمایش و عرضه آثار فاخر و کم نظیر هنرمندان خوش قریحه کرمانشاهی است. 

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه تصریح کرد: در سال‌های گذشته خانه صنایع‌دستی کرمانشاه در محل ساختمان سابق مدیریت صنایع‌دستی استان به مکانی برای عرضه و فروش آثار بی‌بدیل هنرمندان کرمانشاهی تبدیل شده‌است. 

او با تاکید براینکه کرمانشاه به چند خانه صنایع‌دستی دیگر نیز نیاز دارد، گفت: باتوجه به اینکه هنرمندان بسیار خلاق، خوش ذوق و فعالی در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی داریم، باید تعداد فضاهایی مانند خانه صنایع‌دستی بیشتر شود. 

کوگانی ادامه داد: در حال حاضر علاقه‌مندان به هنرهای دست‌ساز در استان و در زمان پیک سفر مسافران و گردشگران نوروزی بسیاری از خانه صنایع‌دستی استان بازدید و خرید می‌کنند. 

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه با بیان اینکه کارهای تولیدی در خانه صنایع‌دستی استان بسیار خاص و ارزشمند هستند، گفت: بسیاری از این آثار قابلیت صادرات را دارند. 

او خاطرنشان افزود: از طرفی در خانه صنایع‌دستی کرمانشاه کارگاه‌های تولید صنایع‌دستی به شکل ورکشاپ فعالیت می‌کنند که گردشگران می‌توانند از نزدیک نحوه تولید برخی رشته‌های صنایع‌دستی را ببینند و حتی در صورت علاقه‌مندی دوره‌های آموزشی را در آنجا بگذرانند.

کوگانی در خاتمه یادآورشد: خانه صنایع‌دستی کرمانشاه شامل ۲۵ غرفه است که همزمان بصورت ورکشاپ نیز فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011001611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha