افزایش ۲۵درصدی پروازهای فرودگاه امام در نوروز ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: رشد ۳۱ درصدی مسافر و افزایش ۲۵ درصدی پروازها از فرودگاه امام خمینی(ره) در ایام نوروز ۱۴۰۳ به ثبت رسید.

به‌گزارش میراث‌آریا، سعید چلندری در نشست ارائه گزارش خدمت‌رسانی، اقدامات و عملکردهای وزارت راه و شهرسازی در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ با اعلام این خبر اظهار کرد: در نوروز امسال ۳۹۹۴ پرواز از این فرودگاه به اقصی نقاط جهان انجام و ۶۲۵هزار و ۷۲۵ نفر از شهر فرودگاهی امام پرواز کردند. همچنین در این مدت میزان بار تجاری مسافران ۴۵درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه ۱۴ شرکت هوایی داخلی و ۳۴ شرکت هوایی خارجی در فرودگاه امام فعالیت دارند، گفت: سهم شرکت‌های خارجی در ایام نوروز امسال ۴۶درصد معادل ۱۸۲۰ پرواز و سهم شرکت‌های داخلی ۵۴درصد معادل ۲۱۷۴ پرواز بود.

ترکیه، دبی و عراق، مقاصد اصلی پروازی از فرودگاه امام

چلندری، ترکیه، دبی و عراق را مقاصد نخست پروازی از این فرودگاه برشمرد و ادامه‌داد: ۹۳۹ پرواز با ۱۷۵هزار و ۵۰۰ نفر مسافر (۲۶درصد پروازها و ۲۹درصد مسافران) به مقصد ترکیه انجام شد.

این مقام مسئول اضافه‌کرد: همچنین ۵۳۲ پرواز با ۱۰۵هزار و ۶۰۰ مسافر (۱۴درصد پروازها و ۱۷درصد مسافران) به مقصد دبی و ۴۷۸ پرواز با ۶۸هزار و ۷۰۰ نفر مسافر (۱۳درصد پروازها و ۱۱درصد مسافران) به مقصد نجف و بغداد انجام شد.

او خاطرنشان کرد: در فرودگاه امام خمینی بین ۵۸ تا ۶۸ مسیر به طور مستقیم پرواز انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد:‌ شرکت ماهان با ۴۸۹ سورتی پرواز و سهم ۱۲.۵ درصدی، مقام نخست پروازهای فرودگاه امام را به خود اختصاص داده است و پس از آن شرکت ترکیش‌ایر با ۳۹۲ پرواز و سهم ۱۰ درصدی، قشم ایر با ۲۸۲ پرواز و سهم هشت درصدی و ایران‌ایر با ۲۴۷ پرواز و سهم هفت درصدی، در مکان‌های بعدی قرار دارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012202613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha