جهش تولید با مشارکت مردم، برنامه عملیاتی و توسعه گردشگری فارس

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در نام‌گذاری سال‌های اخیر بر دو موضوع "اقتصاد و تولید" تأکید ویژه داشته‌اند گفت: بر همین اساس در سال‌های اخیر، نام‌گذاری سال‌ها با موضوع تولید همراه بوده و توجه ویژه به موضوع «مشارکت مردم در اقتصاد» و به‌طور خاص مشارکت مردم در جهش تولید، از سال‌ها پیش مورد تأکید ایشان است.

به گزارش میراث آریاو به نقل ازروابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، محمد ثابت اقلیدی امروز ۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با اشاره به شعار امسال «جهش تولید با مشارکت مردم» بر لزوم مشارکت عموم مردم در پروژه‌های گردشگری تأکید کرد و گفت: همواره اقتصاد و مشارکت مردم در اداره کشور مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است چراکه بهره مندی از ظرفیت مشارکت مردم برای رشد اقتصادی کشور یک ضرورت است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با اشاره به اینکه یکی از برنامه های موثر و عملیاتی در جهش تولید با مشارکت مردم، توسعه گردشگری فارس خواهد بود افزود: آمارهای ارایه شده از استقبال بازدیدکنندگان از آثار تاریخی و میراث فرهنگی همچنین تولید و فروش محصولات صنایع دستی ازمهمترین ظرفیت‌هایی است که می‌تواند نماد جذب مشارکت مردم و جهش تولید باشد.

ثابت اقلیدی با ذکر مثالی به تکمیل سخنانش پرداخت و گفت: برای نمونه در نوروز امسال بیش از ۲۰ میلیون نفر بازدید کننده از اماکن مذهبی، طبیعی، تاریخی و گردشگری ثبت شد و همچنین فروش صنایع دستی در بازارچه های نوروزی استان به بیش از ۲۵ میلیارد تومان رسید که این ارقام نشان از مشارکت مردمی درحوزه گردشگری دارد.

او گفت: دربخش سرمایه گذاری هم زیرساخت‌های گردشگری مانند هتل‌ها و اقامتگاه‌ها و ... از الزامات صنعت گردشگری است و می‌تواند محلی برای مشارکت عمومی و جهش تولید باشد تا شاهد رونق و رشد اقتصادی باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس همچنین به تشکیل انجمن های خیرین میراث فرهنگی در کشور اشاره کرد و افزود: هدف از تشکیل و فعالیت این انجمن ها جلب مشارکت مردمی بوده که این مهم تاثیر مستقیم بر روند حفاظت و نگهداری بناهای تاریخی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020300161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha