صنایع‌دستی‌نویس باید برای برنامه‌های صدا و سیما داشته باشیم

قائم‌مقام رئیس سازمان صدا و سیما در امور فرهنگی گفت: از ایران با پیشینه فرهنگی و هویتی و تاریخی باید در صحنه‌ها، گرافیک‌ها، ادبیات و لباس مجری استفاده کنیم و تک تک برنامه‌های ما می‌تواند یک صنایع‌دستی‌نویس داشته باشد.

جلیلی در نشست با معاون صنایع دستی کشور که در محل صدا و سیما برگزار شد، با بیان اینکه باید صنایع‌دستی در متن زندگی مردم وارد شود، گفت: در یک نگاه کاربردی دو پیوست لازم داریم یکی برای رسانه ملی است که به شکل‌های مختلف برنامه‌ها و خروجی‌های ما می‌تواند پیوست صنایع‌دستی داشته باشد.

قائم‌مقام رئیس سازمان صدا و سیما در امور فرهنگی افزود: ایران با پیشینه فرهنگی و هویتی و تاریخی باید در صحنه‌ها، گرافیک‌ها، ادبیات و لباس مجری وجود داشته باشد و تک تک برنامه‌های ما می‌تواند یک صنایع‌دستی‌نویس داشته باشد.

او با تاکید براینکه صنایع‌دستی می‌تواند در تمام بخش‌های برنامه‌های صدا و سیما وجود داشته باشد، تصریح کرد: همانطور که صدا و سیما می‌تواند پیوست صنایع‌دستی داشته باشد، شهرداری هم می‌تواند از این مهم برخوردار شود.

جلیلی با بیان اینکه صنایع‌دستی نباید صرفا در قالب ویترین باشد و شهرداری باید از ظرفیت این حوزه استفاده کنند، اظهار کرد: از ظرفیت‌های مردم محور و خبری صداوسیما م‌یتوانیم در خصوص صنایع‌دستی استفاده کنیم.

قائم‌مقام رئیس سازمان صدا و سیما در امور فرهنگی با تاکید بر بازاریابی و بازارسازی از طریق رسانه گفت: باید به بخش‌های مختلف صدا و سیما برای استفاده از صنایع‌دستی آموزش داد.

او تاکید کرد: برنامه‌ای مرجع و محوری و نه لزوما چالشی باید درباره صنایع‌دستی بسازیم، همچنین چندین سریال با تجربه زیست روح صنایع‌دستی در زندگی ایرانی بسازیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403021800957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha