زوایای ارزشمند معماری مسجد جامع عتیق اصفهان همچنان ناشناخته است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان بر ناشناخته بودن زوایای مختلف معماری و مذهبی مسجد جامع عتیق اصفهان تأکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، عصر روز شنبه دهم تیرماه نشست تخصصی بررسی مسائل و مشکلات مسجد جامع عتیق اصفهان به مناسبت سالگرد ثبت جهانی این اثر تاریخی با حضور علیرضا ایزدی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، محمدباقر کلاهدوزان شهردار منطقه 3، محمدعلی ایزد خواستی رئیس سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان و جمعی از دوستداران میراث‌فرهنگی، و مدیران اداره‌کل در محل گنبدخانه عظیم خواجه نظام الملک این اثر جهانی برگزار شد.

در این نشست مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با ایراد سخنانی اظهار کرد: امروز اگرچه بیش از یک دهه از ثبت جهانی این مجموعه عظیم مذهبی و تاریخی می‌گذرد، اما به نظر می‌رسد هنوز با مشکلاتی که در حفاظت از این اثر ارزشمند مواجه هستیم به‌گونه‌ای که برای حل این مشکلات نیازمند هم‌گرایی و هم‌نوایی تمامی نهادهای فرهنگی و اجرایی استان ازجمله استانداری، شهرداری و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان در کنار هیئت‌ امنای این مسجد هستیم.

ایزدی افزود: بی‌تردید مسجد جامع عتیق اصفهان به‌عنوان یکی از کهن‌ترین مساجد ایران‌زمین بیش از هزار سال کانون تحولات گوناگون فرهنگی و مذهبی بوده است، اما امروز دچار مشکلاتی همچون بهرده‌برداری بهینه از آن، سرویس بهداشتی و عدم تعامل بازاریان پیرامون در حفاظت از این مسجد هستیم به‌گونه‌ای که امروز بسیاری از کاربرهای این مجموعه عظیم مذهبی و تاریخی متناسب با شأن آن نیست.

در پایان این نشست، ضمن تبادل‌نظر اعضا مقرر شد تا جانمایی‌های متناسب به‌منظور ایجاد سرویس بهداشتی مناسب در پیرامون این مسجد عظیم تاریخی انجام شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402041201327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha