برگزاری ۷ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از برگزاری هفت دوره آموزشی صنایع‌دستی در قالب آموزش شاغلان و دوره‌های آموزشی ترویجی کوتاه‌مدت در سه‌ماهه نخست سال امسال خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری بابیان این‌که آموزش صنایع‌دستی بر اساس ابلاغیه از سوی معاونت صنایع‌دستی کشور در دو گروه آموزش تخصصی شاغلان صنایع‌دستی و آموزش ترویجی کوتاه‌مدت اجرایی می‌شود، گفت: در سه‌ماهه نخست سال‌جاری هفت دوره آموزشی صنایع‌دستی در قالب آموزش شاغلان و دوره‌های آموزشی ترویجی کوتاه‌مدت برای ۶۸ نفر اجرایی شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: از این تعداد دوره آموزشی، سه دوره در حوزه آموزش شاغلان صنایع‌دستی برای ۳۷ هنرمند در رشته‌های رنگرزی سنتی و رودوزی سنتی برگزار شد.

او بیان کرد: همچنین در این مدت چهار دوره آموزشی کوتاه‌مدت صنایع‌دستی نیز برای ۳۱ علاقه‌مند به صنایع‌دستی در رشته‌های رودوزی سنتی، سفال و سرامیک و نساجی سنتی اجرایی شد.

ساوری خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی شاغلان صنایع‌دستی در رده‌های عمومی و تخصصی و باهدف پایداری اشتغال موجود در این حوزه و ارتقای سطح دانش، مهارت شاغلان، برای همه فعالان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ازجمله صنعتگران، هنرمندان، صادرکنندگان و تولیدکنندگان برگزار می‌شود.

او توسعه آموزش و اشتغال در بخش صنایع‌دستی را از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت صنایع‌دستی استان گلستان برشمرد و گفت: همچنین تا پایان سال‌جاری برگزاری دوره‌های حضوری و مجازی با همکاری هنرمندان و صنعتگران استان در راستای توسعه و ترویج صنایع‌دستی در دستور کار معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042101857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha