\"محمد بيرقي\"، سرپرست دفتر ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري دماوند و فيروزکوه به ميراث آريا(chtn) گفت: هرچند عملکرد اين دفتر در احداث تاسيسات و زيربناهاي لازم در تنگه واشي مثبت بوده، سازمان مديريت اعتباري براي اين منطقه در نظر نگرفته است و امکان فعاليت در فيروزکوه وجود ندارد.

بيرقي به اقدامات انجام شده در تنگه واشي اشاره کرد و افزود: ما تعهدات خود را مبني بر ساخت سرويس‌هاي بهداشتي و نمازخانه انجام داده‌ و 3 کانکس نيز براي تعويض لباس تعبيه کرده‌ايم.


وي با بيان اينکه هر سال تعداد گردشگران ورودي به اين منطقه افزايش مي‌يابد، يادآور شد: آمار رسمي از تعداد گردشگران تنگه واشي وجود ندارد، اما تخمين مي‌زنيم که در تعطيلات پايان هفته‌ها حدود 30 هزار نفر به تنگه واشي سفر مي‌کنند.

بيرقي به مشکلات ورود بي‌رويه گردشگران به اين منطقه اشاره کرد و افزود: طبق استانداردهاي بين‌المللي هر محوطه گردشگري تا حد مشخصي مي‌تواند جوابگوي گردشگران باشد و سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري بايد ضمن ترويج سفرهاي گروهي، سهميه مشخصي را براي دفاتر خدمات مسافرتي تعيين کند.


سرپرست دفتر ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري دماوند با اشاره به اثرات سوء تردد بيش از اندازه گردشگران در اين منطقه، يادآور شد: تردد بي‌رويه گردشگران آسايش ساکنان روستاي جليزجند را سلب کرده است و بايد با اتخاذ يک راهکار مناسب از مختل شدن زندگي مردم اين منطقه جلوگيري کنيم.
/106/H


انتهای پیام/

کد خبر 1386040464