به گزارش ميراث آريا (CHTN)مديرکل دفتر فن‌آوري اطلاعات سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي درباره اهداف انتشار سالنامه آماري گفت: اين سالنامه شامل آخرين اطلاعات آماري بخش حمل‌ونقل جاده‌اي است که به منظور دسترسي سريع و آسان و رفع نيازهاي آماري تصميم‌گيران، برنامه‌ريزان، پژوهشگران و ديگر مخاطبان تنظيم و از سال 1375 به طور مستمر، هرساله منتشر شده است.

\"فرامرز مداح \"افزود: اطلاعات سالنامه آماري 1385 حاوي تمام آمارهاي حمل ‌و نقلي موجود در بخش کالا، مسافر، حمل‌ونقل بين‌المللي، امور ايمني و ترافيک و امور فني و زيربنايي و همچنين بخش‌هايي درخصوص کريدورهاي منطقه‌اي، تحقيق و توسعه و خلاصه آمارهاي استان‌ها به همراه نقشه راه‌هاي استاني است.

وي تصريح کرد: سالنامه ياد شده در 1000 نسخه چاپ و تکثير مي‌شود و لوح فشرده آن نيز در 2000 نسخه آماده شده است و طراحي آن به نحوي است که کاربران به راحتي مي‌توانند فهرست مطالب را در صفحه اول مشاهده کنند و با انتخاب عنوان جدول مورد نظر، فايل مربوط به آن را مشاهده و در صورت نياز چاپ کنند.

مديرکل دفتر فن‌آوري اطلاعات با اشاره به بازنگري، اصلاح و تکميل اطلاعات موجود در سالنامه آماري 85 باتوجه به نيازهاي کاربران و واحدهاي ستادي و استاني، خاطرنشان کرد: امروزه ميزان توسعه کشورها با حجم و گستردگي نظام‌هاي توليد و انتقال آمار و اطلاعات، ارتباطي تنگاتنگ دارد، در اين خصوص موثق و به روز بودن آمارها و نزديک بودن زمان انتشار، آن به دوره آماري، بسيار حائز اهميت است .

وي افزود: دفتر فن‌آوري اطلاعات به عنوان متولي امور جمع‌آوري و ارائه آمار حمل‌ونقلي، تلاش دارد هر ساله اين دوره زماني را کوتاهتر کند به طوري که سالنامه آماري حمل‌ونقل جاده‌اي و لوح فشرده حاوي اطلاعات آن که هر ساله در شهريور ماه منتشر مي‌شد، در خرداد ماه آماده و تکميل شد.

105/S/H



انتهای پیام/

کد خبر 1386041057