به گزارش ميراث آريا(CHTN)، وزير مسکن و شهرسازي، در حاشيه آغاز عمليات اجرايي اسخت 50 هزار واحد مسکوني بنياد تعاون ناجا، با بيان اين مطلب گفت: ما به مشاوراني که طرح‌هاي جامع شهرهاي جديد را طراحي مي‌کنند ابلاغ کرده‌ايم که معماري ايران- اسلامي و توجه به جاذبه‌هاي گردشگري را لحاظ کنند.

\"محمد سعيدي‌کيا\" افزود: البته اين کار بسيار دشوار و پيچيده‌اي است، اما به هر حال در دستور کار وزارت مسکن و شهرسازي قرار دارد و بايد آن را آغاز کنيم.

وي با اشاره به آغاز عمليات اجرايي ساخت 50 هزار واحد مسکوني بنياد تعاون ناجا گفت: پروژه‌اي که امروز آغاز شد، ساخت 5 هزار واحد مسکوني را در بر مي‌گيرد که ازسوي بنياد تعاون نيروي انتظامي در شهر جديد هشتگرد انجام مي‌شود.

وي گرايش ساخت و ساز بتني مسکن را ازجمله سياست‌هاي وزارت مسکن اعلام کرد که در ساخت اين پروژه‌ها لحاظ شده است.

وي يا اشاره به يادداشت تفاهم امضا شده با نيروي انتظامي، گفت: براساس اين يادداشت تفاهم، 50 هزار واحد مسکوني در کل کشور ساخته مي‌شود که زمين آن با اجازه 99 ساله ازسوي وزارت مسکن و شهرسازي ارائه مي‌شود.

وي افزود: براي آماده‌سازي اين زمين‌ها، به ازاي هر واحد مسکوني يک ميليون تومان وام و پس از آماده‌سازي 14 ميليون تومان وام براي هر واحد مسکوني اختصاص مي‌يابد.

M/R/105


انتهای پیام/

کد خبر 1386041421